Doa Ketika Hujan

7.11.12


Hola semua
Sekarang musim hujan kan
setiap petang hujan

Setiap kali hujan pasti ramai yang merungut
banjir la, baju tak kering la, susah nak keluar rumah la dan mcm2 lagi

 Jangan la kita suka menyalahkan hujan jika ia menghalang urusan seharian kita

Kerana sesungguhnya hujan itu adalah satu rahmat buat kita

Oleh itu,
Mari la kita amalkan doa ini ketika hujan




Doa Ketika Hujan - Allahumma soyyiban nafi'a
Maksud : Ya Allah, jadikanlah ia hujan yang bermanfaat.(HR Bukhari)

You Might Also Like

16 ♥ Surat Cinta ♥

  1. seswai sgt doa ni time2 musim tengkujuh ni ;')

    ReplyDelete
  2. hujan itu pembawa rahmat...tapi kalu main hujan, boleh demam jugak nanti...=)

    ReplyDelete
  3. hehe boleh la amalkan nanti hehe :D

    ReplyDelete
  4. @D i n yup...benda baik elok kita amalkan.. :)

    ReplyDelete
  5. BUI SUKA HUJAN,BILA CUACA SEJUK DEBU PUN KURANG..^_^

    ReplyDelete
  6. isam suka jer situasi hujan,, rahmat..

    ReplyDelete
  7. @Bui Junaidi tapi kat opis kalu hujan mmg sejuk tahap gaban..huhu

    ReplyDelete
  8. @beloGIsam Alhamdulillah, tuhan masih nak turunkan hujan. kalu tak, mau mati kering kita..

    ReplyDelete
  9. hujan la best kan. lena tidur. hihi. :)

    ReplyDelete

Hubungi Penulis

Name

Email *

Message *

PRchecker.info
free web site traffic and promotion

Subscribe