CHARMS FOUNDATION DAN STARGLOW FAIRY FACE SCRUB

CHARMS FOUNDATION DAN STARGLOW FAIRY FACE SCRUB | Assalamualaikum semua.. Ada masalah kulit kusam dan berjeragat? Dibelenggu white head dan black head? Ha, ini penyelesaiannya.. jeng jeng jeng.. Sebelum tu memang aku akui yang aku ada masalah sebegini. Nampak je kat dalam gambar kulit gebu gebas tapi hakikatnya tu tepek foundation dengan bedak wakk.. Kengkadang tu jeles tau tengok kulit muka awek-awek remaja zaman sekarang. Jarang nampak depa ada masalah ni. Terpikir gak depa ni pakai apa ekk. Tapi takkan la nak tanya sorang-sorang kan. Kang orang ingat kita ni giler pulak. hehe...

Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub
Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub

Mujur la ada insan baik hati yang memperkenalkan dua produk yang mampu mengatasi masalah kulit muka yang membelenggu aku selama ni tanpa perlu kos yang mahal dan juga menjimatkan masa sebab tak perlu mengadap cermin lama-lama untuk make up. Ha, produk gini la yang aku cari. Bukan senang nak mengadap cermin lama-lama nak cover jeragat punya pasal. Tambahan pulak aku ni jenis yang jarang dok umah. Lagi la takde masa nak membelai wajah sangat.

Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub
Produk keluaran Fasyeera Sdn Bhd

Tadaaa... ni la dua produk yang aku maksudkan tu iaitu Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub. Kedua-dua produk ni adalah keluaran Fasyeera Empire Sdn Bhd. Kalau ikutkan ada banyak lagi produk-produk yang dikeluarkan oleh syarikat ni tapi buat masa ni aku cuba dua ni dulu. Nanti kalau ada bajet baru tambah produk-produk lain untuk kesan yamg lebih optimum. So, jom tengok apa yang best pasal kedua-dua produk ni.


STARGLOW FAIRY FACE SCRUB


Aku percaya masing-masing dah ada produk skincare favourite masing-masing kan tapi tak semua pakej skincare datang sekali dengan scrub, betul tak? Macam aku selama ni pun hanya guna cleanser aje. Tu sebab agaknya jeragat dan cela kat muka degil sket nak hilang. Tu pun mujur la aku tak ada sangat masalah jerawat. Kalau tak, mesti muka kalah bulan purnama.. haha.. So, bila dah ada Starglow Fairy Face Scrub ni boleh la gentel kat muka bagi hilang jeragat tu. 

First time guna Starglow Fairy Face Scrub ni dah terpikat dengan bau dia. Mana taknya, calit je kat muka, semerbak bau oren. Mujur tak calit kat lidah.. haha. Tapi siyes best bau dia. Rasa macam nak makan je. Lepas dah tenyeh kat muka pun rasa best je kulit. Terasa nyaman, segar, licin dan lembut tau. Tambahan pulak aku ni memang jenis jarang scrub muka. Memang terasa sangat la perbezaannya. Mengandungi segala jenis bahan yang diperlukan kulit, memang terbaik la Starglow Fairy Face Scrub ni. Hopefully dapat la hilangkan jeragat yang dah lama bertapak kat muka ni dan menjadikan kulit lebih glowing

Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub
Starglow Fairy Face Scrub

KANDUNGAN STARGLOW FAIRY FACE SCRUB

Ekstrak Teh Hijau
• Anti oksida yang kuat.
• Mengandungi bahan anti septik & anti bakteria untuk menyembuhkan jerawat.
• Mengimbangi pengeluaran minyak di wajah.
• Menyejukkan kulit yang ‘sunburn’.
• Menyegarkan kulit.

Kolagen
• Protein yang melindungi dan memperbaiki struktur kulit.
• Menutup parut berlubang.
• Meremajakan kulit wajah.
• Menegangkan & menganjalkan kulit.
• Mencerahkan kulit.
Vitamin C
• Sumber utama kulit cantik
• Anti oksida yang sangat hebat (mencerahkan & menjadikan tona kulit sekata).
• Merangsang pembentukan kolagen asli dari bawah permukaan kulit.
• Menganjal kedutan.
• Menghalang sinar UV.
• Melembabkan kulit.
• Memudarkan cela, jeragat & parut.
Alpha Arbutin
• Sumber alpha arbutin adalah dari daun bearberry kerana ia adalah ciri-ciri penghalang melanin.
• Memberikan kesan pencerahan berganda tanpa berlaku iritasi.
• Menjadikan kulit lebih flawless, glowing serta kemerah-merahan.
• Menyamakan tona kulit.

Perghh.. banyak tu khasiat dalam kandungan Starglow Fairy Face Scrub ni. Memang sesuai la dengan fungsinya untuk menanggalkan sel-sel mati dan menjadikan kulit wajah lebih cerah dan glowing. So, untuk korang-korang yang ada masalah kulit kusam, berjeragat, berjerawat, atau dibelenggu masalah white head dan black head jangan malu-malu untuk guna Starglow Fairy Face Scrub ni tau sebab dah ramai yang berpuas hati dengan kesannya.

Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub
Calit dan tenyeh kat muka

CARA PENGGUNAAN STARGLOW FAIRY FACE SCRUB 
(2 ke 3 kali seminggu sahaja)

1. Pastikan muka bersih dari sebarang make up dan cuci dahulu dengan Charms Cleanser @ pencuci pilihan.
2. Lap sehingga kering kemudian picit laser scrub dan calit kat muka.
3. Gosok perlahan-lahan kat muka sampai scrub tu meresap (lebih kurang 1 ke 2 minit)
4. Biarkan dalam 10 saat kemudian bilas dengan air bersih.
5. Seeloknya gunakan pada waktu malam supaya boleh terus tidur dan bangun dengan segar.

TESTIMONI STARGLOW FAIRY FACE SCRUB 

Ni antara testimoni depa-depa yang dah guna produk Starglow Fairy Face Scrub ni. Tak sabaq nak dapat hasil macam depa ni. Geram weiii sebab dah lama dah jeragat ni dok bermaustatin kat muka aku. Hopefully masalah muka aku ni setel jugak one day nanti.

Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub
Testimoni Starglow Fairy Face Scrub

Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub
Testimoni Starglow Fairy Face Scrub


CHARMS FOUNDATION


Untuk produk kedua ni pun aku sangat-sangat suka. Mana taknya, umpama magik dia dapat menukarkan wajah aku menjadi dari kelihatan kusam kepada wajah yang mulus, putih dan berseri-seri dengan hanya satu lapisan nipis je. Hebatkan, itu la kelebihan Charms Foundation. Mula-mula macam tak percaya jugak tapi bila dah cuba sendiri terus jatuh cinta.

Charms Foundation ni ada 4 pilihan yang sesuai mengikut tona warna kulit iaitu Natural Beauty, White Fairy, White Dolly dan Pinkish Pinkish. Untuk set pertama ni aku guna White Dolly sebab bila blend dengan kulit muka aku nampak lebih cerah tapi tak terlalu putih. Lagipun permulaan ni kena bagi kulit cerah dulu baru boleh pakai warna yang lebih putih. Kang ada pulak yang caruttss muka putih tangan hitam... haha..

Walaupun Charms Foundation ni dalam bekas kecil dan comel tapi kandungan dia boleh tahan sampai 6-9 bulan tau. Ni sebab tekstur Charms Foundation jenis oil based & matte. Jimat kan. Lagipun untuk kulit yang tidak bermasalah sangat, hanya perlu sapukan lapisan nipis sahaja dah mencukupi. Tak perlu tebal-tebal sampai 7 inchi ye uolsss... So far aku pakai tak terasa langsung macam pakai foundation, selesa, tak melekit dan  tak de masalah capuk-capuk. Elok je rata walaupun bila keluar dari rumah dan terdedah dengan cahaya matahari. Paling best dalam Charms Foundation ni ada SPF 15 untuk membantu melindungi kulit dari sinar UV yang dapat merosak kulit. So, foundation ni sangat sesuai digunakan setiap hari walaupun ketika melakukan ativiti seharian. Nak pakai time pergi bersukan pun boleh wakkk...

Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub
Charms Foundation 

KANDUNGAN CHARMS FOUNDATION

Apple Stem Cell
• Mengatasi masalah penuaan.
• Mengembalikan keremajaan kulit.
• Mengatasi masalah jeragat.
• Mencerahkan kulit.

Kolagen
• Melancarkan kitaran darah
• Mencantikkan kulit agar lebih putih dan tegang
• Melambatkan penuaan
• Mencerahkan kulit

Minyak Kelapa Dara
• Melembutkan & mengurangkan kekeringan.
• Menegangkan kulit.
• Memberi perlindungan dari sinaran ultraviolet yang membahayakan kulit.

Minyak Zaitun
• Untuk awet muda.
• Anti penuaan.
• Menyerikan wajah.
• Mengecutkan jerawat.
• Memudarkan parut.

Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub
Calit dan sapu pada muka guna berus yang diberi percuma

CARA PENGGUNAAN CHARMS FOUNDATION

1.  Sebelum guna Charms Foundation, pastikan muka bersih & kering (tidak berpeluh-peluh)
2. Calit dan sapukan dengan rata Charms Foundation pada muka dengan menggunakan jari / berus / span kering.
3. Jika cela atau parut yang ketara, sapu tebal sedikit di tempat berkenaan.
4. Lepas tu boleh guna loose/compact powder pilihan masing-masing.


TESTIMONI CHARMS FOUNDATION

Bagi aku yang baru guna ni pun dah teruja dengan result Charms Foundation ni apatah lagi pengguna-pengguna yang dah lama pakai. Sume kata best sebab Charms Foundation ni bukan sahaja berfungsi sebagai lapisan bedak untuk menutupi cela tapi sebaliknya dengan penggunaan jangka panjang ia dapat memperbaiki tekstur kulit, memudarkan parut jerawat, mengawal kulit berminyak dan seterusnya menjadikan kulit lebih glowing. Mudah la ada produk gini. Tak yah nak pikir nak tepek banyak-banyak benda kat muka.

Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub
Testimoni Charms Foundation

Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub
Testimoni Charms Foundation

Walaupun masih baru lagi menggunakan produk Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub ni tapi dah nampak resultnya. Jarang tau nak jumpa produk camni. Biasa kena tunggu berminggu-minggu baru nampak hasilnya. Eh, korang jangan salah sangka pulak tau. Tak semestinya bila tindak balas sesuatu produk tu cepat, ia mengandungi bahan yang terlarang. Cuma yang memberi kelebihan kepada produk ni adalah segala bahan yang diperlukan untuk merawat dan memelihara kulit ada dalam produk ni. Kedua-dua produk ni dah diuji dan ada kelulusan dari KKM/ USM tau. So, tak perlu risau hokeyyy..

KKM/USM : NOT151000396K
Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub

Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub


KKM/USM : NOT 160402625K
Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub


PROMOSI HEBAT


Berita baik weii.. Sekarang kalau beli produk Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub ni dapat PERCUMA Exclusive Oval Brush by Charms tau. Tesktur berus yang tebal tetapi lembut ni dapat menghasilkan sapuan yang rata pada wajah. Bestnya... tak yah la nak guna jari dah.

Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub
beli produk Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub ni dapat PERCUMA Exclusive Oval Brush by Charms

Lagi satu ada peraduan jugak tau. Boleh menang hadiah wang tunai RM10,000 tuuu... Rugi kalau tak join. Borang ada kat website depa. Mana tau ada rezeki kan. Dah la kulit bertambah helok, dapat pulak RM10,000.. Sape tak nak weiii.... Maklumat lanjut boleh rujuk kat link bawah ni.

Charms Foundation dan Starglow Fairy Face Scrub

Website :

Instagram :

Facebook :

Hotline: 
+60123407882
+60108244278
+60102842992



Post a Comment

3 Comments

  1. Nampak menarik la foundation ni....okey nanti nak skodeng...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat ni pakai takde masalah. Warna pun blend dgn kulit..

      Delete
  2. I recently came across your article and have been reading along. I want to express my admiration of your writing skill and ability to make readers read from the beginning to the end. I would like to read newer posts and to share my thoughts with you.
    seo certification course

    ReplyDelete