SeraiMas Kurma Hidayah Plus Membantu Masalah Gastrik Dan Pencernaan

Assalamualaikum semua.. Bila sebut je kurma mesti semua orang tau khasiatnya kan terutama dalam memberi tenaga untuk tubuh badan. Tu sebab waktu bulan puasa kita digalakkan makan kurma kerana ia mampu membekalkan tenaga walapun kita tak makan seharian. Jadi ini bermakna kalau kita tak sempat makan ke atau busy sesangat, dengan memakan kurma ni tak ada lah badan kita lesu dan perut pun tak masuk angin. Bahaya tau kalau biar perut masuk angin ni especially bagi yang ada gastrik. Tapi sis tau, tak semua orang akan amalkan makan kurma setiap hari kan. Ha, tu sebab sis nak kongsikan satu produk yang dah berjaya memikat hati sis iaitu SeraiMas Kurma Hidayah Plus.

SeraiMas Kurma Hidayah Plus Membantu Masalah Gastrik Dan Pencernaan


PRODUK SERAIMAS KURMA HIDAYAH PLUS


SeraiMas Kurma Hidayah Plus - Dari namanya pun kita dah tahu ia mengandungi kurma yang penuh dengan khasiat. Tapi apa yang menariknya kandungan SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni bukan sahaja kurma tau. Jus mampu milik ini menggabungkan 6 Formulasi lengkap nutrisi bahan semulajadi iaitu Madu, Kurma, Buah Tiín, Kismis, Goji dan Delima. Wah, kurma sendiri pun dah banyak khasiat ditambah pula dengan khasiat kandungan bahan yang lain pastinya SeraiMas Kurma Hidayah Plus merupakan formulasi terbaik bagi membekalkan nutrisi yang mencukupi untuk tenaga, meningkatkan tahap kesihatan serta kecergasan tubuh badan.


Berikut adalah kelebihan SeraiMas Kurma Hidayah Plus sebagai Nutrisi lengkap Bahan Semulajadi Gabungan 6 dalam 1 :
Mengandungi bahan semulajadi
Bebas gula
Pemanis semulajadi
Meningkatkan tenaga
Bebas kolestrol
Melindungi bakteria baik
Penyelenggaraan kesihatan keseluruhan untuk organ badan
Mudah untuk mengambil dan larut dalam bentuk cecair
Penghadaman dan penyerapan nutrisi yang cekap
Peningkatan keselamatan untuk mengekalkan keaslian produk

SeraiMas Kurma Hidayah Plus Membantu Masalah Gastrik Dan Pencernaan

Lagi satu apa yang membuatkan sis yakin untuk mengambil SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni sebab ia telah diiktiraf mencapai standard kebersihan, kualiti, keberkesanan dan keselamatan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Ini penting ye sebab kalau tengok kat pasaran banyak sangat produk-produk untuk kesihatan ni. Tak mustahil dengan menggunakan teknik marketing yang power, ramai akan terpengaruh untuk beli tapi hakikatnya produk yang dibeli tu tak dapat kelulusan dari KKM pun. Ha, bahaya tau. Karang penyakit lain pula yang dapat. Nauzubillahiminzalik...

SeraiMas Kurma Hidayah Plus Membantu Masalah Gastrik Dan Pencernaan

Selain dari itu, SeraiMas Kurma Hidayah Plus juga mempunyai sistem keselamatan verifikasi ketulenan product yang mesra pengguna dan telah mendapat pengiktirafan sebagai produk yang selamat diminum oleh Asia Pacific Super Health Brand 2018-2020 serta turut dilabel sebagai "Amalan Perkilangan Baik". Bila ada pengiktirafan begini baru la rasa yakin kan untuk jadikan SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni sebagai nutrisi lengkap seharian.


CARA PENGAMBILAN SERAIMAS KURMA HIDAYAH PLUS


Macam yang sis katakan kat atas, tak semua orang mampu untuk makan kurma setiap hari. Macam sis sendiri pun stok kurma hanya wujud kat rumah masa time bulan puasa je. Tah la, tak tau kenapa kurma ni sinonim sangat dengan bulan puasa padahal bulan-bulan lain boleh je makan kurma kan. Jadi dengan adanya SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni boleh la sis dapatkan khasiatnya setiap hari. Lagipun cara pengambilannya sangat mudah kerana ia dalam bentuk cecair dan mempunyai rasa yang sedap.

SeraiMas Kurma Hidayah Plus Membantu Masalah Gastrik Dan Pencernaan

Cara minum SeraiMas Kurma Hidayah Plus :

1. Diambil 1jam sebelum makan atau ketika perut kosong
2. Dewasa: 2 kali sehari iaitu 2 sudu besar (30ml)
    a) Sebelum makan pagi atau sebelum makan tengahari
    b) Sebelum makan malam
3. Kanak-kanak: 2 kali sehari iaitu 1 sudu teh (5ml)
    a) Sebelum makan pagi atau sebelum makan tengahari
    b) Sebelum makan malam
4. Goncang dahulu sebelum minum
5. Simpan ditempat yang kering dibawah 30 celcius
6. Jika ada mengambil sebarang ubat atau makanan tambahan lain, jarakkan pengambilan selama satu jam
7. Untuk mendapatkan keberkesanan yang efektif, amalkan 8 gelas air putih sehari

SeraiMas Kurma Hidayah Plus Membantu Masalah Gastrik Dan Pencernaan

Kenapa sis kongsikan juga cara pengambilan untuk kanak-kanak?? Ya, itu lah kelebihan SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni. Sesuai diamalkan oleh pelbagai golongan baik lelaki mahupun wanita. Tak perlu risau sebab kan kandungan bahannya adalah semulajadi jadi anak-anak yang berusia seawal 2 tahun juga boleh minum. Takde masalah, in fact sis pasti mereka juga pasti suka rasanya yang manis-manis buah gitu. Bagi ibu yang mengandung pun boleh, takde masalah untuk amalkan SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni. Maklum la, bila mengandung ni kan cepat penat dan tak bermaya, jadi pengambilan SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni sangat membantu untuk kecergasan seharian. Pendek kata satu botol boleh dikongsi bersama keluarga tersayang.


TESTIMONI SETELAH PENGAMBILAN SERAIMAS KURMA HIDAYAH PLUS


Alhamdulillah, sejak pengambilan SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni sis rasa lebih bertenaga dan paling penting masalah gastrik dah berkurangan serta sistem pencernaan sis pun dan semakin bagus. Ya, sebelum ni sis memang ada masalah gastrik kerana sis selalu skip makan. Maklum la, sis ni bekerja sendiri dan selalu tak lekat kat rumah. Ligat ke sana ke sini sampai kadang tu terlupa nak makan. Kalau dulu ok je, tapi bila usia makin meningkat ni rasa macam pedih je perut bila tak makan. Untuk pengetahuan korang, gastrik ni bahaya ye kalau dibiarkan. Lama-kelamaan akan berlaku keradangan dinding perut apabila terdapat bahan asing yang menghakis lapisan mukus pelindung di permukaan perut. Tu yang menyebabkan perut jadi sakit tu.

SeraiMas Kurma Hidayah Plus Membantu Masalah Gastrik Dan Pencernaan

Lagi satu, sis memang ada masalah pencernaan. Kalau kebiasaan orang akan membuang air besar setiap hari tapi sis tak. Kadang tu sampai 4-5 hari tak membuang. Bukan sengaja simpan tapi memang tak terasa langsung nak membuang tu (korang paham-paham sendiri la ayat sis ni ekk). Tu yang sampai kena sembelit tu. Ditambah pulak dengan time makan yang tak menentu, lagi la bergelodak perut. Pernah sekali tu sis kena perut kembung tapi angin je yang keluar. Seksa weiii..

SeraiMas Kurma Hidayah Plus Membantu Masalah Gastrik Dan Pencernaan

Mujur la sis berjumpa dengan SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni. Kiranya ni testimoni untuk diri sis sendiri la. Alhamdulillah selepas pengambilan nya kini sis dah membuang setiap hari. Perut pun rasa selesa je. Bila perut rasa selesa, automatik mood pun sentiasa ceria. Setelah dibelek-belek, rupanya kandungan bahan dalam SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni bagus untuk sistem pencernaan tau.

SeraiMas Kurma Hidayah Plus Membantu Masalah Gastrik Dan Pencernaan

Antaranya :

Madu – mempunyai prebiotik yang boleh mempercepatkan proses pencernaan. Prebiotik bermaksud madu bertindak sebagai makanan kepada bakteria untuk memperbanyakkan jumlah bakteria yang sihat di dalam badan.

Kurma - Kandungan nikotin di dalam kurma sememangnya membantu menyelesaikan pelbagai masalah usus. Dengan pengambilan kurma secara konsisten, ia dapat membantu melegakan masalah makanan tidak hadam dan masalah pencernaan.

Buah tiin - mengandungi khasiat yang tinggi jika dibandingkan dengan buah-buahan yang lain. Ini kerana buah tin tidak mengandungi garam, lemak dan kolestrol tetapi mengandungi lebih tinggi kalium, serat dan zat besi. Buah tin digunakan dalam perubatan tradisional untuk mengubat penyakit seperti gastritis (ketidakhadaman, hilang selera makan dan cirit-birit)

Delima - Kandungan antioksidan jus delima adalah lebih tinggi berbanding buahbuahan yang lain. Ia juga 3 kali ganda melebihi kandungan antioksidan di dalam teh hijau. Antioksidan ini bertindak membuang radikal bebas, melindungi sel daripada rosak dan mengurangkan keradangan.

Goji – Kaya antioksidan. Salah satu fungsinya yang utama ialah menguatkan sistem imun tubuh agar tidak mudah diserang penyakit. Selain itu, antioksidan dapat menghapuskan radikal bebas dan mengelakkan tubuh kita dari serangan kuman dan bakteria. Goji berry mempunyai 4 kali lebih besar kandungan antioksidan berbanding buah Blueberry.

Bagus kan produk SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni. Dalam satu botol sahaja mengandungi banyak khasiat dan membantu menyelesaikan macam-macam penyakit termasuk la seperti yang sis alami. Dalam masa yang sama turut memberi tenaga dan kecergasan untuk melakukan aktiviti seharian. Terima kasih SeraiMas Kurma Hidayah Plus..

SeraiMas Kurma Hidayah Plus Membantu Masalah Gastrik Dan Pencernaan

Bagi sesiapa yang ingin mendapatkan produk SeraiMas Kurma Hidayah Plus boleh la ke cawangan Caring dan toko-toko jamu berhampiran. Kalau tak jumpa juga atau ada sebarang pertanyaan sila hubungi pihak SeraiMas melalui aplikasi Whatsapp di talian +6013 782 5282 ( Seraimas).

#kurmahidayahPLUS #kebaikankurmautkseisikeluarga #rajasegalaherba




Post a Comment

15 Comments

  1. ini agak bagus bagi adik try ni dia always la kena gastrik huhuu

    ReplyDelete
  2. Mencegah itu lebih baik daripada mengubati. Elok la dapatkan nasihat doktor dulu sebelum membeli apa-apa produk

    ReplyDelete
  3. Dah nak puasa ni elok beno la kan amalkan minuman macam ni, buat persediaan nanti. Tambah tenaga dan juga cergas, tak le lembik je kan..nak cari juga laaaa

    ReplyDelete
  4. Makin popular Seraimas Kurma Hidayah Plus ni. Sgt sesuai utk mereka yg tak suka makan kurma. Tinggal tuang dekat sudu, pastu ngap aje.

    ReplyDelete
  5. bagus2 bahan2 dalam pati nih ye... semua mmg elok utk kesihatan .. delima dgn goji mmg bagus ...

    ReplyDelete
  6. Bagus ye wak produk ni. Kte pun ada gastrik ni. Tapi memang tau yang kurma banyak khasiatnya. Nanti leh la try ni lak

    ReplyDelete
  7. Wah best kan produk ni. Ada kat dapur rumah Ruby. Macam stok wajib tau. Suami dan dan anak-anak suka. Hehehe. Masa beli tak dapat sudu hijau tu. Nak sudu hijau. Hahahaa.

    ReplyDelete
  8. Banyak sungguh kebaikan consume jus kurma nie. Bolehlah nak cuba nanti. Hopefully berkesan pd badan dan diri

    ReplyDelete
  9. always cek the nutrition and label dulu sebelum consume. tak nak banyak ada gula dll yang tak sepatutnya kan.

    ReplyDelete
  10. Akk.mmg consume.produk ni.. mmg akk sangat puas hati..dia beri.kita lebih energi

    ReplyDelete
  11. Wah teringin nak try produk ni sbb ada masalah gastrik juga.. bahan2 pun terdiri drpd yg berkhasiat!

    ReplyDelete
  12. Dates are good for health! Wish this company best of luck & success!

    ReplyDelete
  13. bagus ni.
    makanan sunnah. wajib di amalkan tiap hari.
    terutama, pagi.

    ReplyDelete
  14. Rawlins sekarang memang fokus pada penjagaan kesihatan usus sebab kesihatan dalaman usus nie penting agar kita sihat keseluruhan

    ReplyDelete
  15. I pernah try jus ni juga, the taste is quite good.

    ReplyDelete