Sambutan Hari Raya Bertema The Luminous Raya Di Atria Shopping Gallery

Sambutan Hari Raya Bertema 'The Luminous Raya' Di Atria Shopping Gallery | Assalamualaikum semua.. Kemeriahan Aidilfitri kian terasa. Masing-masing dah mula sibuk membuat persiapan kan. So, buat korang yang nak pergi shopping tu, apa kata datang ke Atria Shopping Gallery di Damansara Jaya dan nikmati suasana hari perayaan dengan penuh ceria di samping dapat menyertai pelbagai aktiviti yang dianjurkan di sini. Nak tahu apa yang menarik kat sini? Jom baca entri ni sampai habis. 



Mengenai Atria Shopping Gallery


Atria Shopping Gallery merupakan pusat beli-belah utama pertama kelolaan OSK Property, satu transformasi menyeluruh menjadikan pusat beli-belah ikonik untuk memenuhi citarasa yang lebih canggih dan arif pada hari ini. Dekorasi dalaman pusat membeli-belah ini memang cantik diilhamkan oleh keindahan semula jadi dan rekabentuk indah yang terdapat di hutan hujan tropika, mewujudkan rasa kemewahan semula jadi dan suasana yang mesra dan mesra. Atria Shopping Gallery menawarkan pembeli secara keseluruhan pengalaman membeli-belah dan mempunyai penyewa tempat, aktiviti dan persekitaran yang diharap dapat membuat para pembeli berasa selesa dan santai untul membeli-belah.



Sambutan Hari Raya Di Atria Shopping Gallery


Atria Shopping Gallery, salah satu pusat membeli-belah ikonik Lembah Klang pada pertengahan 1980-an yang terletak di tengah-tengah Damansara Jaya, hari ini melancarkan sambutan perayaannya ‘The Luminous Raya’, pameran antarabangsa silang budaya yang meraikan warisan, budaya dan tradisi Malaysia dan Timur Tengah.



Pelancaran The Luminous Raya Di Atria Shopping Gallery


Atria Shopping Gallery memulakan sambutan Raya yang akan datang dengan pelancaran Media 'The Luminous Raya' di Centre Court, Ground Level. Atria Shopping Gallery mengadakan kempen ‘Luminous Raya’, bertujuan untuk membawa cahaya dan kegembiraan kepada semua pengunjung dan  pembeli yang datang ke sini.


Sambutan di Atria Shopping Gallery telah diserikan oleh Doktor Ong, Presiden Damansara Jaya Persatuan dan dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh COO Pelaburan Hartanah, Seth Lim, diikuti dengan pelancaran rasmi kempen itu melalui pencahayaan lampu Timur Tengah oleh En. Seth Lim. 


“Selain daripada memeriahkan perayaan, adalah penting kita berusaha untuk menjadi inklusif yang mungkin. Sebagai sebuah komuniti pusat membeli-belah, adalah penting untuk menyumbang kepada masyarakat yang memerlukan dan melampaui penerimaan kepada memeluk. Kemasukan mesti menjadi inti kepada apa yang kita lakukan. Kami sangat gembira mengetahui bahawa penyewa kami sangat menyokong aktiviti CSR Raya ini untuk dua puluh kanak-kanak dari Rumah Suci Rohani dan kami akan memastikan CSR di hati diteruskan walaupun selepas perayaan dengan bantuan daripada semua penyewa kami. Saya mengucapkan terima kasih kepada semua penyewa yang mengambil bahagian
atas sokongan berterusan mereka untuk komuniti yang layak” 
kata Seth Lim, COO Property Investment

Acara diteruskan dengan Persembahan Tarian Arab Timur Tengah dan Persembahan Instrumental Arab Timur Tengah kemudian diakhiri dengan sesi “buka puasa” eksklusif bersama kanak-kanak kurang bernasib baik dari Rumah Suci Rohani tajaan Atria Shopping Gallery dengan kerjasama Fuzi Magic dipengerusikan oleh Puan Fuzi, Bezita Global Production dan  My Creative Promotion Sdn Bhd



Aktiviti CSR Bersama Anak-anak Rumah Suci Rohani


Selaras dengan semangat musim perayaan, terdapat banyak keseronokan dan aktiviti yang boleh dilakukan sebelum berbuka puasa bersama-sama dengan deretan bufet yang sedap. Kanak-kanak dilayan dengan bermain di Jungle Gym & Bomb Battle Elite, membuat potongan rambut yang bagus di Kwik Cut and Atmosphere Salon, jamuan dari MBO Cinema, hadiah tangki ikan dan ikan untuk setiap kanak-kanak, duit raya dari RUMA, mainan mewah dari Homes Harmony serta hidangan ais krim gelato di Swich Café. Anak-anak ini juga dibawa ke Harvest Stationary untuk mengambil barangan keperluan sekolah mereka yang ditaja oleh Atria Shopping Gallery.










Dekorasi Timur Tengah Di Atria Shopping Gallery


Apabila korang memasuki Atria Shopping Gallery, anda akan disambut dengan lampu Timur Tengah kontemporari dalam terang, warna yang menakjubkan menjuntai elegan dari langsir berwarna-warni yang rumit tergantung di gelanggang tengah tanah aras dan latar belakang menakjubkan lain yang dipenuhi dengan peluang bergambar yang terpesona dengan keindahan Arab dalaman. Sama-sama Instagrammable ialah halaman yang elegan dengan ruang istirahat peribadi dan panoramik panoramik sebagai bahagian tengah. Temui kemeriahan dan kemegahan Hari Raya Aidilfitri apabila kesenian kuno bertemu dengan moden ketukangan dalam meraikan tema tahun ini, ‘The Luminous Raya’ yang dijadualkan diadakan dari 21 Mac – 21 April 2024




Aktiviti Di Atria Shopping Gallery


Dengan pelbagai gerai dari gerai penyewa yang mengambil bahagian, pembeli tidak perlu risau terlepas peluang penting untuk menceriakan perayaan mereka pada tahun ini. Sepanjang bulan Ramadhan, pembeli juga boleh memilih daripada pelbagai restoran untuk berbuka puasa bersama keluarga dan orang tersayang, serta berehat selepas lama hari. Daripada hiasan kepada makanan & minuman, Galeri Beli-belah Atria ialah syurga membeli-belah bagi mereka yang ingin melengkapkannya sambutan mereka pada Raya ini.



Pembeli boleh menjangkakan persembahan muzik tradisional yang memukau yang menampilkan Bunyi Raya berirama Buluh - Persembahan Angklung, Maskot Kembung Gergasi Arab Oyen dan Riuh Tradisi Kampung yang ceria Tarian, berserta Bengkel Membuat Layang-Layang Melayu 'Wau' dan pelbagai lagi aktiviti hujung minggu yang menarik. 

Bukan itu sahaja! Untuk menambah keseronokan, kami telah menyediakan banyak hidangan perayaan di Galeri Beli-belah Atria.

Prosperity Rewards 
Aildilfitri Treats I 21 March – 21 April 2024 I 10.00am – 10.00pm I Concierge Counter, Ground Level

Pembeli akan diberi ganjaran Baucar Beli-belah Atria RM10 eksklusif apabila mereka membelanjakan RM150 dan ke atas dalam dua resit terkumpul pada hari yang sama untuk Atria Friends, RM250 untuk bukan Atria Friends dan RM20 Atria Baucar Beli-belah dengan perbelanjaan minimum RM300 dan ke atas untuk Rakan Atria dan RM400 untuk bukan Atria Rakan dalam maksimum dua resit terkumpul pada hari yang sama.

Vibrant Raya Bazaar at Center Court, Ground Level (21 March – 21 April 2024) & Concourse Level (21 March – 7 April 2024), Ramadhan Bazaar, South Entrance (30 & 31 March 2024)

Dari pelbagai gerai Raya, semak imbas dan pilih hadiah yang sesuai daripada pakaian, permaidani Turki hingga fesyen aksesori. Anda juga boleh memilih daripada pelbagai kuih raya, hamper juga barangan keperluan Raya yang lain.

Ketupat Drop I 24 March, 31 March, 6 April 2024 I 5.00pm I Centre Court, Ground Level 

Jadilah orang yang bertuah untuk muncul dan merebut hadiah menarik sehingga jumlah hadiah RM10,000. Hanya berada di sana untuk menyertai keterujaan. Tiada perbelanjaan diperlukan.

Arabic Night Costume Competition I 21 April 2024 I 2.00pm – 5.00pm I Centre Court, Ground Level

Tandai kalendar anda dan saksikan si kecil anda berjalan di atas landasan dengan Pakaian Arab. Bersedia untuk berani. Pendaftaran adalah percuma dan dibuka dari sekarang hingga 18 April 2024.

Aidilfitri Hunt I 21 April 2024 I 3pm – 5pm I Mall-wide

Adakah anda bersedia pemburu? Sertai Atria Aidilfitri Hunt dan cari petunjuk di pusat membeli-belah untuk mendapat peluang menangi hadiah menarik. 15 hadiah menanti anda!

Buka Puasa Deals

Tawaran hebat ditawarkan oleh kedai F&B di Atria Shopping Gallery musim Berbuka Puasa.

Snap & Win Digital Contest

Mendapat apa yang diperlukan untuk mendapatkan OOTD Raya anda dengan pakaian Raya anda di dekorasi The Luminous Raya?

Abadikan detik menakjubkan anda dan pilih gambar terbaik anda untuk diserahkan untuk memenangi Baucar Dave Deli RM30 untuk 5 pemenang!

Berseronoklah di Gelanggang Pusat Raya kami, Aras Bawah, kongsi di media sosial, dan hashtag
#TheLumniousRayaAtAtria #AtriaDJ.

The Weekly Showcases of Cultural Performances and Workshops

Nantikan persembahan luar biasa dari tarian perut Mesir-Arab hingga Raya tradisional Melayu tarian. Tanpa melupakan persembahan muzikal dan persembahan istimewa, bersedialah untuk dihiburkan sepanjang musim raya.

The full and detailed of The Luminous Raya activities is shown below :



Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Concierge kami di 03-7733 5156 atau layari www.atria.com.my atau www.fb.com/atriadj.



Post a Comment

0 Comments