Leedee Shakolat : Meal Replacement dan Mengawal Selera Makan

Leedee Shakolat : Meal Replacement dan Mengawal Selera Makan | Assalamualaikum semua.. Baru hari tu cakap tahun 2022 ni tak nak letakkan azam untuk diet tapi bila tengok penimbang, oh nooooo... rasa nak jerit je sebab dah cecah 70kg yeee. Hurmmmm tak boleh jadi ni. Kena buat sesuatu la tapi sis ni sejenis yang susah nak diet sebab selera makan selalu membuak-buak. Tambah pula sekarang banyak duduk di rumah. Asyik makan je kerjanya... adoiiiii


Ahaa, mujur la ada Shakolat yang merupakan produk terbaru Leedee. Kalau korang nak tau, Leedee ni merupakan jenama di bawah Nadd Empire Sdn Bhd yang menghasilkan produk makanan tambahan untuk mereka yang nak kurus. Produk Leedee mula diperkenalkan pada tahun 2018 dan sis sendiri pernah baca mengenai kisah founder Leedee iaitu Pn Naomi Nadia yang berjaya menurunkan berat badan. Kini beliau juga ingin melihat ramai lagi orang-orang di luar untuk sama-sama berjaya mencapai berat impian.


Selain Leedee Shakolat, ada 2 lagi produk Leedee iaitu Leedee Pinepple dan Leedee Tox Peach. Ketiga-tiga produk ni mempunyai fungsi yang berbeza untuk menurunkan berat badan. Berikut perbezaan produk Leedee :
 Leedee Pineapple- Membantu menurunkan berat badan
 Leedeetox Peach - Membuang toksin dalam badan
 Leedee Shakolat - Meal replacement & craving control. Membantu buat rasa kenyang


Leedee Shakolat


Cer tengok rupa kotak Leedee Shakolat ni, nampak menggoda kan dengan lelehan coklat dan aiskrim tu. Tu baru kotak, dari segi rasa Leedee Shakolat ni pula ya ampunnn, punya la sedap. Yang membuatkan Leedee Shakolat ni lagi best sebab ia boleh diminum secara suam ataupun sejuk. Yess, serius tau boleh dicampur dengan ais. Sis pasti ramai yang suka coklat kan jadi confirm takde masalah nak minum Leedee Shakolat ni. Tapi bagi sis prefer minum versi tak sejuk sebab sis minum waktu pagi. Tu pun dah sedap dah bagi sis. 


Cara bancuh Leedee Shakolat : Ambil 1 sachet Shakolat dan tuang ke dalam botol shaker. Tambah 150ml air panas/sejuk. Kacau atau goncang sehingga sebati.

Pengambilan Leedee Shakolat : 1 Sachet sebelum sarapan pagi atau dijadikan sebagai gantian sarapan. Total 1 kotak ada 10 sachets. 

Cara Penyimpanan Leedee Shakolat : Simpan di tempat yang sejuk, bersih dan kering.


Sis sendiri dah cuba Leedee Shakolat ni dan memang betul ia dapat mengawal selera makan. Percaya tak bila sis ambil Shakolat waktu breakfast, time lunch pun still tak rasa lapar tau. Tu yang best tu sebab sis ni punya la susah nak diet. Biasanya pagi nasi lemak, tengah hari nasi campur, malam nasi goreng. Perghhh, tu belum campur kudapan, roti atau kuih lagi. Now sejak amalkan Leedee Shakolat, sis dah tak craving macam-macam dah. hehe


Kandungan Bahan Leedee Shakolat


Eh jap, mesti korang pelik kan macam mana Leedee Shakolat yang penuh dengan rasa coklat ni mampu menurunkan berat badan. Biasanya kalau makanan bercoklat ni akan menggemukkan. Ha, itulah kelebihan Leedee Shakolat. Jom tengok apakah kandungan bahan dalam Leedee Shakolat :


Serbuk coklat - Mengawal metabolisma
 Ekstrak Apple Fiber - Membantu mengenyangkan
 Ekstrak African Mango - Membakar lemak
 Ekstrak Garcinia Cambogia - Mengawal Selera Makan
 Ekstrak Chia Seed - Dipenuhi Antioksidan
 Ekstrak Senna - Meningkatkan Imunisasi
 L-Carnitine - Membantu Lemak Badan Bertukar Menjadi Tenaga
 Oat Halus - Mengawal Gula Dalam Darah


Kelebihan Leedee Shakolat


Wow, bila tengok kandungan bahan Leedee Shakolat ni no wonder la ianya bagus sebagai Meal Replacement dan bila minum Shakolat ni dah mampu membuatkan kita rasa kenyang. So, bila dah rasa kenyang, auto buat kita dapat mengawal selera makan. Kalau rasa lapar pun takde la sampai nak makan banyak. Berikut kelebihan Shakolat :

 Mengenyangkan
 Dijadikan sebagai pengganti sarapan
 Mengawal selera makan
 Mengawal craving gula & karbohidrat
 Memberi tenaga
 Meningkatkan metabolisma


Tips dan Pantang Larang Consume Leedee Shakolat


Sebenarnya kalau kita mengambil mana-mana produk makanan tambahan ni mesti ada tips dan pantang larang untuk memastikan keberkesanannya. Begitu juga dengan Shakolat. Pastikan minum banyak air masak tau sekurang-kurangnya 2 liter sehari. Lepas tu elakkan minum minuman berkafein seperti kopi kerana ia akan melambatkan proses untuk menurunkan berat badan. 


Kalau korang jenis yang tak suka bersenam pula, berat akan tetap turun dengan pengambilan Shakolat ni tapi kalau nak cepat nampak kesannya better la bersenam juga. Ala, lagipun bersenam ni kan bagus. Badan pun akan menjadi lebih sihat dan segar. Ahakss, sis ni pandai bagi nasihat je tapi sis pun kelaut gak bab bersenam ni.. ehehehe.

Leedee Shakolat ni sesuai diamalkan oleh wanita mahupun lelaki berumur 15 tahun ke atas. Ye la, lelaki pun nak kurus juga kan tapi kanak-kanak tak boleh ye. Walaupun rasa coklat dan sedap tapi tidak sesuai untuk kanak-kanak. Untuk ibu mengandung pun tak boleh tau, takut ganggu kandungan pula. Tapi kalau ibu yang menyusukan anak boleh cuma kena pastikan jaga pemakanan yang sihat dan mengambil nutrisi yang cukup.


Tapi apa yang bestnya mengenai Shakolat dan juga produk Leedee yang lain, andai kata satu hari nanti kita stop pengambilannya berat badan tetap akan maintain ye sebab kadar metabolisma dalam badan meningkat dari sebelumnya. Ni bukan sis yang kata tapi ramai customer Leedee yang feedback macam tu. Oh ya, jangan risau Leedee Shakolat ni selamat untuk diamalkan dan tiada kesan sampingan sebab bahan-bahan yang digunakan hanya bahan semulajadi dan ada Lab Test.



Testimoni Pengguna Leedee Shakolat

Jujur sis cakap sis pun masih baru lagi amalkan Leedee Shakolat. Ini adalah kotak pertama sis jadi masih belum nampak kesannya. Tapi bila tengok ramai yang telah berjaya mendapat berat idaman membuatkan sis rasa teruja. Dah la sedap, berkesan pula tu. Nah, ni antara feedback dan testimoni pengguna Leedee Shakolat :







Jadi dengan ini sis nak isytiharkan yang sis akan ON semula azam 2022 untuk kurus. Semoga azam ni tercapai dengan Leedee Shakolat. Untuk korang yang tengah mencari produk untuk membantu menurunkan berat badan, boleh la cuba Leedee Shakolat ni. Sedap dan boleh dijadikan sebagai meal replacemant serta membantu mengawal selera makan.

Sekarang Leedee Shakolat ada promosi tau. 

*PROMO LEEDEE SHAKOLAT *
Net Price : RM69sm, RM75ss

🍫 1 LEEDEE SHAKOLAT
Rm59sm, Rm65ss

🍫 🍫  2 LEEDEE SHAKOLAT
Rm118sm, Rm130ss

🍫🍫🍫 3 LEEDEE SHAKOLAT
Rm177sm, Rm195ss 

*harga tidak termasuk postage

Untuk info lanjut produk Leedee boleh rujuk :

Nadd Empire Sdn Bhd - 017 679 7270 
Encik Syafiq - 017 679 0191



Post a Comment

0 Comments