B★VERSE (BTS, Singing the Stars) Exhibition Di Pavilion Bukit Jalil

B★VERSE (BTS, Singing the Stars) Exhibition Di Pavilion Bukit Jalil | Assalamualaikum semua.. Yuhuuu, siapa sini BTS ARMY?? Ha, ada berita baik untuk uols semua sebab dengan bangganya Seni Jaya membawakan Pameran THE FACT 'B★VERSE' (BTS, Singing the Stars) khas buat peminat K-POP di seluruh dunia terutama BTS ARMY Eksklusif di Malaysia. Pameran ini kini sedang berlangsung di Pavilion Bukit Jalil Kuala Lumpur bermula dari 1 Disember 2023 hingga 10 Mac 2024.


Dihoskan oleh THE FACT MUSIC AWARDS dan direka dengan pakar oleh APOLLON STUDIO, 'B★VERSE' bukan sekadar pameran malah ia adalah satu perjalanan yang memukau sepanjang tahun bagi karier BTS yang menggembirakan dari 2020 hingga 2022, diilhamkan oleh legenda 'THE FACT BTS PHOTOBOOK EDISI KHAS' yang didedahkan bersama THE FACT MUSIC AWARDS yang berprestij.


Berikutan pengumuman baru-baru ini Seni Jaya Media Utama Sd Bhd (SJMU), anak syarikat Seni Jaya Corporation Berhad sebagai pemilik harta intelek rasmi untuk Pameran 'B★VERSE' pecah tanah di Malaysia dan Singapura, Encik Jeff Cheah See Heong, Ketua Pegawai Eksekutif Seni Jaya Corporation Berhad, menyatakan semangatnya untuk membawa pengalaman unik ini kepada semua rakyat Malaysia terutamanya peminat BTS, menandakan satu langkah penting ke dalam dunia hiburan yang mengasyikkan untuk syarikat itu.


"Kami sangat teruja untuk menyaksikan Pameran 'B★VERSE' memikat hati peminat BTS di Malaysia. Perjalanan unik melalui alam semesta BTS ini menjanjikan satu peristiwa penting, dan kami teruja untuk memainkan peranan dalam membawa pengalaman luar biasa ini. kepada landskap budaya Malaysia yang meriah," kata Encik Cheah pada pelancaran Pameran 'B★VERSE'.


Alhamdulillah, sis berpeluang untuk datang dan merasai sendiri pengalaman meneroka Pameran B★VERSE (BTS, Singing the Stars) ni. Untuk pengetahuan korang, pameran ini ditetapkan dengan membawa pengunjung melalui lapan ruang eksklusif dimana setiap satu menawarkan khazanah visual dan aktiviti ahli BTS. Ruang yang ada termasuk Bilik VR, Terowong Orbit, BTS Universe, 7 Planet, ARMY Way, Pemetaan Unjuran Imersif, Barang Dagangan dan Zon Foto. Kedua-dua Bilik VR dan Immersive Projection Mapping dilengkapi dengan sistem bunyi seperti konsert untuk menguatkan lagu-lagu popular BTS untuk meningkatkan lagi pengalaman mengasyikkan. Untuk 7 Planets tu menawarkan pengalaman yang mengasyikkan di mana setiap bilik mewakili alam semesta yang tersendiri bagi ahli BTS, membolehkan pengunjung meneroka dunia pelbagai dan ekspresi artistik yang menyumbang kepada identiti kolektif kumpulan.


VR Room: Bersemuka - Selami perhatian dengan pengalaman VR seperti BTS yang mempesonakan!
Intro: Orbital Tunnel - Lakukan pelayaran cakerawala melalui muzik dan cahaya sambil anda mengembara ke Alam Semesta BTS yang bercahaya.
BTS Universe - Tenggelamkan diri anda dalam alam ajaib bercahaya bintang dengan hadiah peribadi daripada BTS ahli sendiri.
7 Planets Experience - Terokai dunia BTS yang pelbagai kerana setiap bilik mewakili alam semesta yang berbeza setiap ahli.
ARMY Way - Alami pesona BTS dengan penghormatan khas kepada ARMY.
Immersive Projection Mapping - Alami sepenuhnya pentas TMA ikonik BTS tidak seperti sebelum ini dengan unjuran mengasyikkan dan bunyi kualiti konsert!
Photo zone - Abadikan detik-detik kegembiraan ARMY berhampiran kedai cenderamata. Jangan lepaskan peluang bergambar yang sempurna ini!
Jadikan pengalaman B*VERSE anda tidak dapat dilupakan dengan barangan edisi terhad yang mesti ada - tersedia untuk ARMY!

Nah, sis kongsikan video yang sempat sis rekod semasa dalam ruang tersebut. (Disclaimer : Video ini dirakam semasa Media Preview)


Secara jujurnya sis bukanlah peminat tegar BTS tapi serius sis cakap memang puas hati bila masuk ke pameran ni. So, kalau korang BTS ARMY, jangan lepaskan peluang untuk datang ke sini. Tapi sebelum tu, sis suggest better korang beli tiket secara online sebab takut kecewa kalau datang walk in. Dengar kata pameran ni mendapat permintaan hangat, peminat semua peringkat umur berlumba-lumba untuk mendapatkan tempat mereka di Alam Semesta BTS. 


Tiket boleh didapati secara rasmi melalui Ticket2u pada harga serendah RM88 untuk tiket biasa hari bekerja dan RM98 untuk tiket hujung minggu biasa. Harga eksklusif ini hanya terpakai semasa tempoh promosi dari 1 Disember 2023 hingga 17 Disember 2023. Setiap pembelian tiket akan dapat Free Gift iaitu Zip Lock Pouch + Battery Operated Army Star Badge + Random Picked Photocard. So, cepat beli tiket korang sekarang secara online untuk pengalaman yang tidak dapat dilupakan di B★VERSE (BTS, Singing the Stars) Exhibition, Pavilion Bukit Jalil



Oh ya, kat sini ada juga menjual limited edition merchandise. Kalau korang nak beli untuk kenangan sila-sila lah ye. Bila lagi kannn. If nak pre-order pun boleh melalui online. Mana tau dah habis kan untuk hari yang uols pergi tu. At least dah secure secara online. Kalau tak menangis bucu katil nanti. ehh


 Untuk mengetahui harga tiket dan info lebih lanjut sila layari :



Post a Comment

0 Comments