Dinosaur Encounter World Muncul Sebagai Taman Dinosaur Imersif Pertama Di Malaysia

Dinosaur Encounter World Muncul Sebagai Taman Dinosaur Imersif Pertama Di Malaysia | Assalamualaikum semua.. Menuju ke arah kembara yang luar biasa menerusi tema ‘Area 65: Back from Extinction’, Wegrow Global Sdn. Bhd. dengan penuh teruja memperkenalkan taman didik-hibur yang imersif di Silverlakes Village Outlet – Dinosaur Encounter World. Terobosan kali ini menjanjikan pengalaman yang lebih eksklusif dan menarik bagi setiap pengunjung, selari dengan inisiatif Tahun Melawat Perak 2024 (Visit Perak 2024) bagi merancakkan lagi sektor pelancongan negara. 


Secara tidak langsung, Dinosaur Encounter World bukanlah sekadar taman didik-hibur biasa, ia merupakan kombinasi aktiviti membeli-belah dan sensasi kembara dinosaur di mana keseronokan dan keghairahan ini akan dirasai tidak lama lagi menerusi fasa kedua yang bakal menjelma. Diberi nama Area 65, taman ini membawa pengunjung ke makmal pengklonan dinosaur yang dihidupkan dengan teknologi terkini.

“Kali ini kami rasa bangga untuk memperkenalkan elemen yang lebih unik dan eksklusif iaitu Dino Matrix, pengalaman dan kembara realiti campuran (Mixed Reality) yang menampilkan Pengembaraan Gerakan Imersif 5D. Teknologi moden ini, yang akan dibawa pada fasa kedua boleh saya katakan pertama di Malaysia, akan menjanjikan anda semua pengalaman imersif berbentuk lima dimensi dan diiktiraf antarabangsa, direka khusus untuk penggemar interaktif,” 
~ Dr. Anir Syazwan Sharbirin, Ketua Pegawai Teknologi dan Pengurus Besar Wegrow Global ~


Berbeza dengan strategi konvensional, Dr. Anir Syazwan memberi penekanan bahawa pendekatan yang diaplikasikan kali ini lebih bersifat dinamik kerana wujudnya gabungan pengalaman imersif dan aktiviti-aktiviti santai yang boleh dilakukan di sekitarnya seperti membeli-belah sekali gus memperkaya pengalaman para pengunjung dengan lebih menyeluruh. Perubahan ini disifatkan sebagai ‘game-changer’ dalam industri pelancongan. 


Di samping itu, pelancaran Dinosaur Encounter World dianggap sebagai penanda aras bagi kemajuan sektor pelancongan negara yang kian membangun dan berkembang meluas susulan sambutan hangat masyarakat Malaysia. 

“Kepakaran kami dalam teknologi animatronik sememangnya tidak ditandingi oleh mana-mana pemain industri lain. Bagi Dinosaur Encounter World pula, ia bukan sahaja dapat menyumbang kepada ekonomi tempatan malah membuka lebih banyak ruang untuk pembangunan taman didik-hibur seterusnya membina insan yang seimbang dengan manfaat teknologi moden,”
~ Dr. Anir Syazwan ~


Secara holistiknya, kerjasama strategik yang terjalin antara Wegrow Global Sdn. Bhd. dan Silverland Capital Sdn. Bhd. dalam membangunkan Dinosaur Encounter World bakal menjadi anjakan paradigma bagi taman didik-hibur kegemaran ramai dengan konsep baru dari segi hiburan dalam dan luar.


Mengenai Dinosaur Encounter World

Dinosaur Encounter World berperingkat antarabangsa bukan sekadar pengembaraan dinosaur; ia merupakan kembara berasaskan sains yang mengaplikasikan Realiti Campuran (MR), Animatronik, dan teknologi moden untuk menghasilkan pengalaman secara menyeluruh. 
Pusat Pertama Dinosaur Encounter World berada di Silverlakes Village Outlet yang diberi nama khusus Area 65.



Mengenai Wegrow Global Sdn. Bhd.

Ditubuhkan pada tahun 2019, Wegrow Global Sdn. Bhd. merupakan peneraju utama dalam sektor pelancongan pendidikan tempatan, mengevolusi pendidikan melalui pengalaman yang inovatif dan menyeluruh bagi semua pengunjung. Berbekalkan visi untuk mengubahsuai industri pelancongan, Wegrow berhasrat untuk bekerjasama dengan pemain utama, termasuk institusi kerajaan, demi menjadikan Malaysia sebagai pusat bagi pelancongan pendidikan.



Mengenai Silverland Capital Sdn. Bhd. 

Bermula seawal 2014, Silverland Capital Sdn. Bhd. memberi tumpuan terhadap Silverlakes, projek pembangunan destinasi seluas 355 ekar yang terletak di Lembah Kinta, Perak. Pelan Induk bagi Projek ini adalah pembangunan komersial dan kediaman yang merangkumi SVO yang akan dibuka mulai pertengahan Disember 2023 secara berperingkat dan pembangunan hotel di bawah fasa seterusnya berserta lebih 1,000 rumah kediaman yang bakal dibina. Nilai pembangunan kasar Projek destinasi terbabit melebihi RM1.2 bilion dan menjangkau lima hingga 10 tahun. Ia merupakan satu pengumuman yang akan memercik rasa teruja dan perasaan ingin tahu, sekali gus membina perbincangan positif antara pembaca and kumpulan rakan strategik setaranya, menggalakkan mereka untuk merasai pembukaan baharu secara langsung.   



Post a Comment

0 Comments