Dining With The Queens : Legumes Raikan Hari Ibu Dengan Bufet Sajian Bertema Nyonya

Dining With The Queens : Legumes Raikan Hari Ibu Dengan Bufet Sajian Nyonya | Assalamualaikum semua.. Hari Ibu merupakan hari yang penuh bermakna untuk kita meraikan seorang insan bernama ibu. Pasti ramai yang akan meluangkan masa bersama ibu tersayang untuk membawa mereka pergi bercuti, membeli-belah ataupun belanja makan bagi menghargai jasa ibu yang telah melahirkan dan membesarkan kita.


Sempena hari Ibu ini juga, jenama katering Malaysia Legumes telah menganjurkan acara pratonton (preview) di mana beberapa orang tetamu di kalangan penggiaat media sosial telah dijemput untuk menghadiri majlis ini untuk merasai suasana sambutan dan juga menikmati hidangan enak yang telah disediakan di sini. Majlis yang merupakan jamuan makan tengah hari ini merupakan teaser kepada Dining With The Queens iaitu bufet makan malam yang berlangsung selama 3 hari sempena Hari Ibu.

 

Mengenai Legumes 


Legumes Catering berbangga menjadi syarikat yang diperakui halal, menawarkan perkhidmatan katering yang inklusif dan luar biasa untuk pelbagai acara, termasuk perhimpunan korporat, perkahwinan, hidangan dulang canape, jamuan makan, santapan (makanan bersalut) dan majlis-majlis khas . Komitmen Legumes terhadap prinsip halal bermakna tetamu boleh menikmati masakan yang lazat tanpa kompromi.


Sama ada tetamu merancang perhimpunan intim atau perayaan besar, biar Legumes menjadi rakan kongsi yang dipercayai dalam mencipta detik-detik yang tidak dapat dilupakan melalui masakan yang lazat, jaminan kualiti dan perkhidmatan yang sempurna. Temui kesenian katering halal dengan Legumes Catering, perkihdmatan katering yang membawa kepada rasa, kualiti dan perkhidmatan yang luar biasa.


Preview Dining With The Queens


Sis bertuah kerana menjadi salah seorang tetamu yang datang menghadiri majlis pratonton Dining With The Queens ini. Sepanjang majlis ini berlangsung, sis dapat mengambil bahagian dalam pelbagai aktiviti, termasuk bakul bunga DIY untuk ibu, dan permainan carian perkataan yang berkaitan dengan acara Hari Ibu. Terdapat juga gerai foto di mana tetamu boleh merakam detik-detik menyeronokkan, serta peraduan media sosial untuk berkongsi gambar yang diambil semasa acara itu untuk memenangi hadiah-hadiah hebat.




Majlis preview ini juga turut memperkenalkan Showcase “Drop Off Catering”  serta Thematic Buffet : Moonlight Oriental. Memang nampak cantik dan menarik dekorasi bufet yang disediakan oleh pihak Legumes ni. Selain dari Thematic Buffet yang ditampilkan ada juga tema yang lain seperti "Great Gastby" dan "Sunshine" yang juga disediakan oleh pihak Legumes.



Kemuncak preview ini adalah pembentangan yang menarik oleh Ketua Pegawai Eksekutif & pengasas bersama Legumes Cik Siow Miqi dan Pengarah Jualan Encik Earon Teh. Miqi berkongsi kisah sejarah Legumes, dan evolusinya menjadi jenama katering yang terkenal. Dia juga bercakap tentang inspirasi mereka untuk acara bufet Hari Ibu tahun ini.


Earon kemudiannya menggariskan rangkaian perkhidmatan semasa Legumes dan projek yang akan datang, termasuk rancangan untuk memenuhi keperluan universiti dan institusi tempatan juga rangkaian baru "Mini Buffet" Legumes yang memenuhi fungsi yang lebih kecil dan lebih kasual dan peribadi. Beliau juga memperkenalkan logo baharu jenama dan aset jenama yang akan mencerminkan usaha niaga baharu mereka.



Demo Masakan Dari Legumes


Menambahkan sambutan ialah demonstrasi memasak oleh COO & pengasas bersama En. Kenneth Chua Wei Xian dan Chef Junior Sous Legumes Nur Aufa Athiya Binti Othman, dan, di mana mereka mempamerkan rangkaian produk makanan syarikat. Chef Aufa pula menyediakan kotak makanan (gazing box) yang sesuai untuk perhimpunan kecil, manakala Kenneth mempersembahkan Ayam Kong Pao kegemaran tempatan dalam Bakul Yam dibantu oleh Chef Demi, Chef James Ng Wen Jia. Sesi ini bukan sahaja mempamerkan kemahiran masakan mereka tetapi juga menonjolkan kualiti dan kreativiti yang dibawakan oleh Legumes.






Social Media Contest


Beberapa tetamu dapat membawa pulang hadiah termasuk hamper sayur-sayuran yang disertakan dalam beg penyejuk Legumes yang cantik, dan tiga pemenang bertuah telah diberikan tiket untuk 3 orang ke bufet Makan Malam Hari Ibu Dining With The Queens.


Secara keseluruhan, sis memang enjoy sangat menghadiri majlis ini. Sis bukan sahaja dapat menikmati hidangan yang enak malah dapat mempelajari teknik yang kreatif dalam penghasilan gift untuk Ibu. Selain itu, sis juga dapat berjumpa dengan ramai rakan-rakan penggiat media sosial yang lain. 



Dining With The Queens


Bufet Makan Malam Hari Ibu 'Dining With The Queens' berlangsung dari 10 hingga 12 Mei, juga di Ruang Acara Fun Fun. Para tetamu akan dapat memilih daripada pelbagai hidangan bertema Nyonya yang menarik daripada ayam hingga makanan laut, dengan pembuka selera dan pencuci mulut. Tiket berharga RM168 seorang dewasa dan RM88 untuk umur 4 hingga 12 tahun. Makan percuma untuk kanak-kanak berumur 3 tahun ke bawah.



Selain meraikan ibu, pengunjung juga akan menyumbang kepada tujuan mulia, dengan kutipan akan disalurkan kepada Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia (NCSM). Setiap sesi makan malam bufet juga menampilkan permainan dan hadiah, menambahkan sentuhan keseronokan dan kejutan untuk ibu yang hadir.

Untuk maklumat lanjut tentang perkhidmatan dan inisiatif Legumes, sila layari https://www.legumes.com.my/   




Post a Comment

0 Comments