Bahaya Letak Dompet Di Poket Belakang

3.1.13

Hola semua,


Bahaya Letak Dompet Di Poket Belakang
Bahaya Letak Dompet Di Poket Belakang


Cuba tengok gambar kat atas
 Rasanya ramai kan yang suka letak dompet kat poket belakang
 Pastu bila duduk, dompet tu tak dikeluarkan dari poket

 Tahu tak, sebenarnya tanpa kita sedar ia mengundang bahaya
Menurut sumber dari  http://medicopk.com/
Ia boleh mengakibatkan kita dapat sakit belakang dan sakit kaki

Bayangkan kalau duduk kat opis selama 8 jam @ lebih
Mau tak senget tulang belakang kita
Pasal tu la muda2 lagi dah sakit belakang

So, ingat
Lepas ni kalau nak duduk, sila alihkan dompet yek
Tak larik nyer duit dalam tu kecuali kita sendiri yg meleburnya
 hehehe






You Might Also Like

23 ♥ Surat Cinta ♥

  1. salam dikbi :)

    ayie memang x amalkan simpan wallet dlm poket belakang...sbb ada kes kena curi dgn penyeluk saku yg pro..sampai x sedar hilang.

    skrg bila baca entry ni...tambah lagi alasan knpa x mau letak dlm poket belakang...haha

    ReplyDelete
  2. nasib baik tak pernah letak purse dekat poket belakang takut cicir jek.

    ReplyDelete
  3. @Ayie Abas ye la... actually bukan dompet jer tau...benda2 lain pun tak boleh

    ReplyDelete
  4. sy dari zaman sekolah mmg tak suka letak dompet kat poket belakang...tapi baru tahu pasal info ni...huhu

    ReplyDelete
  5. @Misz Fazie rasanya pompuan jarang letak poket belakang

    ReplyDelete
  6. lelaki selalu lah buat macam tu..hehe..kalau perempuan buat, macam pelik pun ada. Lagi satu, memang sakit punggung kan, kalau ada benda dekat poket belakang..hehe..terima kasih share. ^__^

    ReplyDelete
  7. @Hatimi Tahirruddin yela...ada jugak yg tak letak..just remind jer.. :)

    ReplyDelete
  8. @Nurul Aini betui tu..tp ada jer yg buat. punggung tebal kot..hihi

    ReplyDelete
  9. akak selalu jer buat..kalau pakai seluar...huhuhuh

    ReplyDelete
  10. CP memang tak suke letak kat poket belakang pown , tapi selalunya perempuan jarang la , selalu lelaki yang suke cmtuh ...

    ReplyDelete
  11. Selalu nya lelaki suka buat mcm ni kan. lepas ni kena ingat kan hubby lah..TQ for sharing..:)

    ReplyDelete
  12. setakat ni memang tak pernah guna poket belakang..hehe

    ReplyDelete
  13. @puteri kasih samalah kita..biasanya org lelaki jer yg wat cam ni

    ReplyDelete
  14. nice info...nak copy kongsikan jugakla, mintak kebenaran tuan tanah...=)

    ReplyDelete
  15. LELAKI YG SUKA LETAK DOMPET MCM NI..NNT KAK BUI BAGITAU HUBBY

    ReplyDelete
  16. Baru tahu pasal ni. terima kasih. Selama ni tahu yg simpan dompet di poket belakang mudah utk dicuri.

    ReplyDelete
  17. @therosputih ok, boleh jer. Sharing is caring...hehe

    ReplyDelete
  18. @Bui Junaidi ok kak... Kalau suh akk pegangkan pun ok gak..hihi

    ReplyDelete
  19. @Nor Salmi kadang kita kita terlepas pandang benda2 cam ni

    ReplyDelete
  20. thanks for sharing this entry..;-)

    ReplyDelete

Hubungi Penulis

Name

Email *

Message *

PRchecker.info SEO Reports for dikbee.com
free web site traffic and promotion

Subscribe