TIPS MENCARI RUMAH PERCUTIAN YANG TERBAIK

TIPS MENCARI RUMAH PERCUTIAN YANG TERBAIK | Assalamualaikum semua... Adakah anda ingin memiliki rumah percutian? Jika anda tidak pasti sama ada untuk membeli atau menyewa rumah percutian anda dan ingin tips untuk mencari satu yang sempurna, lihat panduan ini.

MENCARI RUMAH PERCUTIAN YANG TERBAIK
 Mencari Rumah Percutian Yang Terbaik

🏠 Mula Carian Anda Seawal Mungkin

Walaupun anda sedang mencari ke dalam tempat-tempat untuk menyewa, ia adalah penting bahawa anda memulakan carian seawal mungkin untuk mengelakkan tekanan yang tidak perlu atau kos tambahan. Bukannya mencari untuk sewa dalam masa yang singkat, anda perlu memulakan carian anda enam bulan hingga setahun lebih awal, mengikut Investopedia. Bercuti terbaik sewa cenderung untuk tempah dengan cepat, jadi peserta awal untuk proses carian untuk mencari yang sempurna sewa percutian untuk anda. Terlebih dahulu membuat keputusan di mana dan bila anda tinggal. Kemudian, mengesan sebuah estet yang sebenar ejen atau daftar harta situs penyenaraian untuk mencari satu yang sesuai untuk spesifikasi anda.

🏠 Cuba Beberapa Sumber

Ia adalah penting untuk memeriksa beberapa sumber ketika mencari rumah percutian yang sempurna. Jika anda tinggal berhampiran destinasi percutian yang anda inginkan, anda harus mempertimbangkan memandu di semua kawasan-kawasan perumahan di kawasan itu untuk melihat jika terdapat apa-apa yang ada untuk disewa atau dijual. Ini mungkin akan menjimatkan wang anda dalam jangka panjang menjalankan, kerana anda tidak perlu membayar yuran broker.

🏠 Putuskan Sama Ada Untuk Membeli Atau Menyewa

Mulakan dengan melihat penyenaraian hartanah tapak di kawasan di mana anda mahu menginap. Adakah anda sedang mencari ke dalam membeli atau menyewa rumah percutian di Malaysia? Jika anda sedang mencari untuk banyak pilihan untuk condo for sale in Kuala Lumpur, lihat di PropertyGuru Malaysia.

🏠 Baca Kontrak Keseluruhan Sebelum Menandatangani Ia

Jangan terlepas pandang kontrak itu, tidak kira apa jenis harta yang anda beli, terutamanya jika anda adalah menyewa. Adalah penting untuk mengkaji semula semua butiran dan menentukan siapa yang membayar untuk apa.

Sebagai contoh, adakah anda bertanggungjawab untuk membayar bil-bil utiliti? Adakah anda juga membayar untuk sambungan internet, perkhidmatan telefon, dan kabel? anda akan membayar untuk gas dan haba atau penghawa dingin? Bagaimana pula dengan pembersihan atau Pengemasan? Kos tambahan ini boleh berakhir menambah banyak untuk bil anda, jadi pastikan bahawa anda tahu dan memahami apa yang anda bayar sebelum menandatangani kontrak.

Pada sebelah flip, anda juga perlu memikirkan apa yang termasuk dalam harga harta itu. Adakah anda mendapat akses ke kolam? Adakah anda mendapat untuk menggunakan gril? Adakah anda dibenarkan sehingga di atas bumbung? Adakah mereka mempunyai bilik dobi? Jika demikian, kemudahan termasuk tambahan sebenarnya boleh berakhir menjimatkan wang anda.

🏠 Berunding Kontrak

Sebagai penyewa, anda boleh berunding kontrak percutian anda dan semua kos yang berkaitan dengan pemilik rumah. Jangan ragu untuk berunding jumlah deposit, serta satu hari atau minggu pajakan pada harga yang lebih rendah.

🏠 Pastikan Deposit Keselamatan Dalam Minda

Sewa musim panas mungkin berakhir berharga lebih banyak daripada orang-orang yang musim sejuk, dengan deposit keselamatan yang lebih besar. Buat pastikan anda mengambil kira deposit keselamatan ke dalam bajet anda sebelum memuktamadkan harta percutian anda. juga, memastikan bahawa anda memahami apa yang anda perlu lakukan untuk mendapatkan anda kembali deposit keselamatan, kerana ini boleh membantu menghalang mana-mana hujah-hujah yang tidak perlu pada akhir penginapan anda.

🏠 Bertanya Tentang Pengemasan

Banyak keping harta datang dengan perkhidmatan pembersihan atau pengemasan. Mengikut Independent Traveler, anda perlu bertanya mengenai perkhidmatan ini  kepada faktor keputusan anda. Anda mungkin perlu membayar bayaran tambahan bagi perkhidmatan pembersihan, jadi mencari siapa yang bertanggungjawab untuk membayar bil sebelum anda menandatangani kontrak anda. Juga, bertanya tentang jadual untuk merancang aktiviti percutian anda di sekitar jadual tangga. Anda mungkin akan mahu keluar dari tempat itu apabila perkhidmatan pembersihan datang dalam.

🏠 Ambil Gambar pada Hari Pertama

Untuk mengelak daripada dikenakan sebarang kerosakan yang telah ada di lokasi, mengambil banyak gambar-gambar dihari pertama penginapan anda, menunjukkan tanda masa dan mengambil keterangan daripada mana-mana kerosakan yang sudah wujud. Dengan cara itu, jika pemilik rumah cuba untuk mengatakan bahawa kamu menyebabkan apa-apa kerosakan kepada oasis tropika mereka, anda perlu bukti fotografi bahawa bangkai yang sudah wujud sebelum penginapan anda.

🏠 Dapatkan Nombor Telefon Pemilik Rumah Anda

Pastikan untuk minta kepadanya untuk maklumat hubungan mereka sebelum tinggal di rumah. Dengan cara itu, jika ada kejadian berlaku semasa penginapan anda, anda akan dapat untuk memanggil atau email pemilik segera untuk meminda keadaan. Memanggil pemilik jika terdapat mana-mana isu-isu dengan elektrik, haba, penghawa dingin atau paip pecah. Juga, membiarkan pemilik tahu jika terdapat sebarang penyelenggaraan atau pembaikan isu-isu penting yang perlu dibuat.

🏠 Memeriksa Hartanah di Akhir Penginapan Anda

Jika anda bimbang tentang yang dikenakan bayaran tambahan untuk ganti rugi kepada apartmen, pastikan untuk melakukan Walkthrough harta dan yard dengan pemilik atau tuan tanah sebelum check-out. Dengan cara itu, mereka boleh memberitahu anda dengan segera jika mereka melihat sebarang masalah dengan keadaan harta itu dan anda tidak akan menjadi terkejut kemudian dengan tambahan bayaran ganti rugi. Jika anda mengambil gambar pada awal penginapan anda, persembahan pemilik bahawa kerosakan sudah wujud, supaya anda tidak dikenakan bayaran untuk bangkai yang bukan anda menyebabkan. Jika pemilik tidak melihat apa-apa isu-isu yang anda tidak menyebabkan, menyemak dan melihat jika mereka akan membolehkan anda untuk menyelesaikan masalah anda sendiri sebelum mengenakan bayaran besar. Anda boleh menyewa seseorang penyelenggaraan untuk menetapkan isu atau membaiki masalah ini sendiri.

Membeli atau menyewa rumah percutian boleh memberi tekanan, tetapi ia tidak perlu. Apabila anda merancang sewa anda jauh lebih awal dan mengambil langkah-langkah untuk memastikan penginapan anda berada di tahap seberapa selesa yang mungkin, penginapan percutian anda akan menjadi mudah. Mudah-mudahan, panduan ini telah memberi anda beberapa tips dan trik untuk mencari tempat percutian yang sempurna meletakkan untuk anda.



Post a Comment

0 Comments