Raikan 101 Hari Bersama AEON - Sama Sama Lagi Best

Raikan 101 Hari Bersama AEON - Sama Sama Lagi Best | Assalamualaikum semua.. Seperti yang semua sedia maklum, negara kita sedang dilanda musibah dengan penyebaran virus yang dikenali sebagai COVID-19. Semakin hari jumlah mereka yang dijangkiti virus ini semakin bertambah. Keadaan menjadi lebih serius apabila pihak WHO sendiri telah mengisytiharkan bahawa wabak COVID-19  ini sebagai Pandemik. Ini membuatkan semua orang perlu menjaga kesihatan, mengawal pergerakan dan bersedia dengan sebarang kemungkinan bagi mengelakkan dari dijangkiti virus ini.

Raikan 101 Hari Bersama AEON - Sama Sama Lagi Best

Jadi sebagai langkah persediaan, pastinya ramai yang akan membeli barang keperluan yang banyak untuk simpanan di rumah. Ye la, mana tau penularan wabak ni menjadi semakin serius, mau kita kalut nanti. Ha, jangan panic ye, sis tau ramai yang lately ni "Panic Buying" sebab risau stok makanan tak mencukupi kan. Sabar, tenang-tenang aje. Untuk pengetahuan semua AEON Group telah melancarkan Kempen "Raikan 101 Hari Bersama AEON - Sama Sama Lagi Best" bagi memastikan para pelanggannya dapat membeli segala barang keperluan dengan murah dan selamat.

Raikan 101 Hari Bersama AEON - Sama Sama Lagi Best

Kenapa sis kata murah?? ni kerana kempen ini bertujuan untuk menawarkan pelanggan penjimatan yang besar dan peluang untuk menikmati perkhidmatan tambah nilai dan pengalaman semasa mereka berbelanja semasa musim Ramadhan dan Hari Raya. Dari segi selamat pula jangan risau. Pihak AEON Group telah membelanjakan RM 1.2 juta untuk meneruskan inisiatif pembersihan dan pembersihan utama di seluruh kedai dan kedai runcit di seluruh negara. Ini antara usaha pihak AEON Group untuk memberi pelanggan ketenangan fikiran dan juga pengalaman membeli-belah yang menyenangkan semasa musim COVID-19 melanda. Bab stok jangan risau, pihak AEON Group akan memastikan stok mencukupi untuk semua.

"WHO baru sahaja mengisytiharkan wabak COVID-19 sebagai pandemik. 
Di AEON Group, kami sentiasa meletakkan pelanggan kami sebagai keutamaan
kami. Adalah menjadi tanggungjawab kami untuk memastikan para pelanggan dan
rakan kongsi kami selamat dari wabak ini, sementara pada masa yang sama, untuk
merangsang perbelanjaan pelanggan untuk memacu ekonomi"
~ Shafie Shamsuddin, Ketua Pegawai Eksekutif, AEON Retail (Malaysia) ~

Raikan 101 Hari Bersama AEON - Sama Sama Lagi Best

Kempen bersepadu, kerjasama antara AEON CO. (M), AEON BiG dan AEON Credit Service, maka Kempen "Raikan 101 Hari Bersama AEON - Sama Sama Lagi Best" akan bermula pada hari Jumaat, 20 Mac 2020 dan berakhir pada 28 Jun 2020. Ia akan diadakan di semua kedai AEON Retail, termasuk 28 AEON Malls, 34 Kedai Jabatan AEON, 22 kedai AEON BiG, 9 kedai MaxValu Prime, 74 AEON Wellness dan 24 Kedai-kedai khusus Daiso.

Raikan 101 Hari Bersama AEON - Sama Sama Lagi Best

Sis turut ada membaca beberapa artikel mengatakan wabak COVID-19 ini boleh berjangkit menerusi duit. Bayangkan duit yang kita gunakan untuk setiap urusan jual beli tu tah berapa kali tukar tangan dan mana tahu kan ada di antara tangan-tangan yang menyentuhnya positif COVID-19. Uish, tak pasal-pasal boleh berjangkit pada kita. Jadi untuk membendung masalah begini pihak AEON Group menggalakkan penggunaan Kad AEON Plus ("AMP"), kad kesetiaan dan prabayar yang boleh digunakan di kedua-dua AEON CO. (M) dan AEON BiG. 

Raikan 101 Hari Bersama AEON - Sama Sama Lagi Best

Sebagai acara pembukaan kempen pada 20 Mac 2020, satu acara khas iaitu 'All Night Sale' akan bermula pukul 6 petang dan berakhir pada jam 6 pagi hari berikutnya dan diadakan di semua AEON Malls, AEON Department Stores, AEON BiG (kedai terpilih terpilih), AEON Wellness dan Daiso (francais oleh AEON). Acara itu akan disiarkan 'live' di Facebook Runcit AEON, dengan penampilan selebriti istimewa seperti Diana Danielle dan Izzue Islam. Pelbagai acara menarik akan diadakan dan lebih menarik ada pelbagai hadiah untuk dimenangi.

Acara pada All Night Sale
Live streaming pada pukul 4pm hingga 10pm di AEON Shah Alam
 Penampilan artis dan permain menarik
 Meet & Greet bersama Dato' Fazley Yaakob & demo masakan
 Happy Hours Deals
 Kopi percuma pada 1am dan 3am
 Sarapan pagi percuma pada 5am
 Hadiah menarik untuk dimenangi seperti :
-----> 1st prize (x3) Sony 55" 4k Android TV
-----> 2nd prize  (x5) Philips Vacuum Robot
-----> 3rd Prize (x10) Sharp Air Purifier
*Kecuali AEON Big Kuantan, Sutera Utama, Putrajaya, Sri Petaling & 3D

Raikan 101 Hari Bersama AEON - Sama Sama Lagi Best

Selain dar itu, ada banyak lagi aktiviti yang bakal berlangsung sempena kempen Raikan 101 Hari Bersama AEON - Sama Sama Lagi Best ni. So, siapa yang selalu shopping di AEON, inilah masanya untuk shopping barang-barang keperluan manakala yang tak biasa shopping di AEON, ayuh la kita shopping kat sini pulak. InshaAllah, keadaan selamat dan hand sanitizer juga disediakan untuk kegunaan pelanggan.

Maklumat lanjut boleh rujuk :

-----------------------------------------------------------------------------

PERHATIAN !!

PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN
(MOVEMENT CONTROL ORDER)
18 Mac hingga 31 Mac 2020

Sila ambil perhatian bahawa memandangkan panggilan Kerajaan yang paling baru-baru ini untuk mengenakan pergerakan terhad di seluruh negara dari 18 Mac hingga 31 Mac sebagai sebahagian daripada langkah untuk membendung penyebaran wabak COVID-19, AEON Retail (Malaysia) akan mematuhi berikut:

1. All AEON Malls akan tetap beroperasi seperti biasa pada 17 Mac, 2020.
2. Mulai 18 Mac hingga 31 Mac, 2020, AEON Retail termasuk AEON Supermarkets dan AEON BiG Hypermarkets akan beroperasi seperti biasa.
3. Semasa tempoh itu, kedai-kedai AEON Specialty termasuk MaxValu, Wellness juga akan beroperasi seperti biasa, manakala kedai Daiso dikendalikan oleh AEON CO. (M) BHD. akan ditutup.
4. AEON Mall akan kekal dapat diakses oleh orang ramai untuk menyokong AEON Retail termasuk AEON Supermarkets, serta penyedia perkhidmatan penting seperti Bank dan Perkhidmatan Kewangan, Pos Malaysia, Farmasi, Klinik dan F & B dengan perkhidmatan takeaway / penghantaran.
5. Parking dan Pintu Masuk akan dibuka di kawasan terpilih yang berhampiran dengan Pasaraya AEON di AEON Malls dan AEON BiG malls masing-masing. Ini adalah untuk memudahkan aliran lalu lintas yang teratur untuk keselamatan dan keselesaan para pelanggan kami dan untuk mengelakkan terlalu ramai.
6. Kaunter daftar keluar khusus untuk menampung warga emas (umur 60 tahun dan ke atas), OKU dan wanita hamil akan disediakan di semua kedai untuk memastikan mereka yang memerlukan dapat membeli keperluan harian mereka dengan selamat dan bebas persekitaran.


PEMBATALAN "ALL NIGHT SALE" PADA 20 MAC 2020

Pada masa yang sama, AEON Retail (Malaysia) telah membuat keputusan untuk membatalkan 'All Night Sale', yang pada asalnya dijadualkan diadakan pada hari Jumaat, 20 Mac dari pukul 6 petang hingga 6 pagi pada 21 Mac, 2020. Keputusan ini adalah untuk mendengar seruan kerajaan untuk rakyat Malaysia untuk tidak menghadiri perhimpunan massa.

Walau bagaimanapun, pihak AEON akan meneruskan kempen "RAIKAN 101 HARI BERSAMA AEON - SAMA SAMA LAGI BEST" dengan promosi di kedai dan barang berharga khusus untuk ahli AEON, yang akan bermula dari 20 Mac hingga 20 Jun, 2020 semasa jam operasi biasa.

Orang ramai boleh mendapatkan sebarang maklumat melalui saluran komunikasi rasmi 1-300-80-AEON (2366) atau email di feedback@aeonretail.com.my





Post a Comment

14 Comments

  1. Alahaiii comelnyaaa...tu tanya haritu, agak-agak semua AEON ada ke? Kalau ada nak gak amik gambar gan bear tu..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..bagus lah diorang masih beroperasi seperti biasa...kadang2 ada barang yang kita nak beli tak ada kat tempat lain, tapi kat aeon ada dijual..

    ReplyDelete
  3. Sekarang ni semua kena extra careful kan. Apa yg disentuh cepat-cepat kena basuh tangan. Tambah budak-budak, tangan cepat je nak sentuh sana sini

    ReplyDelete
  4. Wahh baru tahu yang Daiso tu francais dari Aeon.. Menarik ni boleh spend beli barang kat Aeon untuk dapat hadiah menarik..

    ReplyDelete
  5. saya suka berbelanja dekat aeon. barang nya tersusun dan senang cari. kalau apply kad tu, kena bayaran ke?

    ReplyDelete
  6. comelnya la bear2 tu ... nmpknya kena tunda la kan sis sebab RMO ni.. hopefully semua recover dgn cepat dan kita boleh jalan2 harian kita balik ...

    ReplyDelete
  7. Alahai comelnyaaaa maskot dia tu..ade jual tak haha..nk jaga seekor hehe..

    ReplyDelete
  8. Dah batal kan sale ni kan..adohai minta ni semuanya ceoat berakhir..sesak nafas melihat angka semakin hari semakin meningkat

    ReplyDelete
  9. Bagus Aeon patuh arahan dengan pembatalan event pada 20 Mac tu. secara jujur kak min memang suka beli barang dapur kat Aeon sebab sayur n lauk2 dia segar. Kalo kak min kat klang ni selalu gi Aeon Bukit Raja la hehe

    ReplyDelete
  10. kat semua Aeon ke ada ni? comel bear tu kalaulah boleh anak2 ni bergambar dengannya

    ReplyDelete
  11. Bila musim kuarantin nie, banyak benda terkesan kan. Semua kempen terpaksa batal dan tunda. Sbb tu kena ada plan B. Good job Aeon !

    ReplyDelete
  12. Baguslah usaha Aeon ni dikala wabak covid melanda..pengguna mmg perlukan barang dan juga jaminan keselamatan dan kemudahan yang disediakan

    ReplyDelete
  13. Mmg tgok ramai je yg panic buying sampaikan rak2 supermrket dh byk kosong. Sis pulak time tu tak beli apa2, so bila nak beli baru2 ni dh byk barang habis..sedih betul.

    ReplyDelete
  14. Ha'ah betul tu, ramai yang terlepas pandang jangkitan covid melalui duit sebab duit cash banyak kali bertukar tangan. Lagi selamat kalau kita cashless buat masa sekarang ni

    ReplyDelete