Minuman Arabica Coffee Latte Dari Arwa Cafe Sedap Dan Berkhasiat

Minuman Arabica Coffee Latte Dari Arwa Cafe Sedap Dan Berkhasiat | Assalamualaikum semua.. Sebut je pasal coffee atau dalam bahasa melayu kopi pasti ramai yang menggemarinya kan. Malah sis tengok ramai di kalangan rakan-rakan sis yang hantu kopi. Sehari kalau tak pekena kopi seolah-olah tak complete rutin harian. Malah ada yang sampai sanggup keluar semata-mata nak beli kopi yang digemari. Betul tak??


Begitu juga dengan sis, kopi ni ibarat peneman setia especially time nak buat kerja. Maklum la jadi blogger ni 'working hour' sis tak tentu masa. Kadang-kadang sampai larut malam buat kerja sebab nak kejar dateline. Lagipun time malam la idea nak menulis tu datang mencurah-curah. So, bagi mengelakkan mengantuk memang kena hirup secawan kopi. Baru la segar mata.


Ha, nak tau tak apa kopi pilihan hati sis.. Tadaaa, ni la dia Arabica Coffee Latte (4 in 1) dari Arwa Cafe. Produk ini adalah keluaran MISG Global. Honestly sis cakap first time try sis dah suka dengan rasa dia yang pekat, aroma yang memikat dan kena dengan citarasa sis. Apa yang special mengenai Arabica Coffee Latte ni sebab ia adalah kopi pracampuran dengan sarang burung dan ubi bit merah. Serius weiii, ini la pertama kali sis tau ada kopi yang dicampur dengan sarang burung dan juga ubi bit merah. Tu sebab sis teruja tiap kali menikmati kopi ni. Nak tau sebab apa? Nah, ni kelebihan kandungan bahan dalam Arabica Coffee Latte ni.


1) Serbuk Kopi Arabica/Instant Coffee Arabica Powder
Meningkatkan Stamina 
- Kandungan kafein yang tinggi ini dapat membantu dalam meningkatkan stamina di dalam tubuh supaya  terjaga dan jadi lebih segar

Risiko Alzheimer 
- Melindungi dari penyakit yang berhubungan dengan degradasi di dalam fungsi saraf.

Mengatasi Stress 
- Salah satu hal yang baik untuk menenangkan fikiran supaya menjadi lebih rileks dan santai. Selain tu dapat mengurangi ataupun mengatasi stress.

2) Sarang Burung /Birdnest
Kesihatan 
- Melancarkan perjalanan darah pembuluh
- menambah selera makan 
- membantu membaiki saluran pencernaan
- Mengurangkan dan mencairkan kahak malah boleh melegakan batuk. 
- Bagi ibu mengandung, pengambilan sarang burung walet boleh mengurangkan rasa sakit lebam, pada pinggul, dan juga menguatkan paru-paru bayi dikandung. Sarang burung walet juga dikatakan sesuai untuk penyembuhan dalaman seperti luka bersalin dan lain-lain.

3) Ubi Bit / Red Beet

Rendahkan Risiko Penyakit Jantung
- Mampu merendahkan risiko penyakit jantung melalui cara merendahkan tekanan darah dan meningkatkan pembentukkan nitrik oksida.

Membantu Dalam Proses Penyahtoksin
- Mampu membantu dalam proses penyahtoksin kerana ia mengandungi Betaine, sejenis bahan yang mampu mencegah atau mengurangkan pengumpulan lemak dalam hati. 
- Membantu melindungi hati daripada toksin.

Tinggi Zat Besi
- Mengaktifkan kembali dan meregenerasi sel darah merah.

Masalah Sembelit
- Ubi Bit kaya dengan kandungan serat.
- Serat berfungsi untuk membantu makanan bergerak melalui usus percernaan. 

Kurangkan Risiko Masalah  Mata
- Ubi Bit sumber terbaik Karotenoid yang boleh mengurangkan risiko pembentukkan Katarak. 
- Mampu mencegah kemerosotan makular berkaitan usia.



Dengan campuran ketiga-tiga bahan utama ni dan juga turut dicampur dengan Oligofructose dan krimer tanpa tenusu memberikan kemanisan semulajadi dan bagus dalam mengawal pengambilan gula dalam minuman. Jadi kalau minum Arabica Coffee Latte ni bukan sekadar dapat menghilangkan mengantuk dan menyegarkan badan malah ada banyak lagi khasiat lain yang sis pasti tak ada dalam minuman kopi jenama lain. Antaranya kelebihan Arabica Coffee Latte ni adalah :

Melancarkan saluran pernafasan dan menguatkan paru-paru
 Melancarkan peredaran darah
 Melawaskan sistem pencernaan 
 Meningkatkan stamina 
 Melegakan sakit badan


Memandangkan sis ni fulltime blogger maka sis bekerja dari rumah je. So, bila bekerja sendiri ni automatik rutin harian sis pun akan berubah. Ye, sis kena bahagikan masa untuk kerja rumah dan juga kerja blogger. Jadi setiap pagi sebelum memulakan rutin harian pasti sis akan bancuh 1 paket Arabica Coffee Latte Arwa Cafe dengan 120ml air panas sebagai permulaan hari. Baru la bertenaga nak melakukan segala kerja kan. Kalau nak letak ais pun sedap. Biasanya kopi ais ni sis minum waktu petang la. Tambah plak time cuaca panas kan. Memang nikmat. Kalau malam pulak biasanya sis minum secawan kopi panas Arwa Cafe kalau kena stayback je. 


Antara manfaat yang sis nampak sejak minum Arabica Coffee Latte Arwa Cafe ni semestinya macam yang sis cerita kat atas iaitu memberi tenaga dan menghilangkan mengantuk. Bukan tu je tau, malah bila sis duduk lama mengadap laptop, kurang rasa lenguh-lenguh badan. Lagi satu kan sis perasan sekarang sis dah boleh membuang setiap pagi. Yeee, sis memang ada masalah pencernaan tau sampai kadang-kadang tu 3-4 hari tak membuang. Ha, lepas tu siap la. Mau 2 jam dalam toilet sebab sembelit. Aishhh, malu nak cerita tapi tu la hakikatnya. Mujur la ada Arwa Cafe. Alhamdulillah sekarang ni lancar je setiap pagi. Uikss, apa yang lancar tu paham-paham sendiri la yee... ahakkkk...


Jujur sis cakap, sejak amalkan Arwa Cafe ni memang banyak perubahan yang sis rasa kat diri sis. So kalau korang pun penggemar kopi, apa kata korang pun cuba Arabica Coffee Latte dari Arwa Cafe ni. Dah la sedap, penuh dengan pelbagai khasiat pulak tu. Berikut harga untuk Arwa Cafe :

HARGA PRODUK ARWA CAFE
Semenanjung
1 pack = RM55
2 pack = RM100

Sabah Sarawak
1 pack = RM65
2 pack = RM120

*Harga tak termasuk kos postage
*1 pack ada 20 sachet

Untuk pembelian Arwa Cafe boleh klik sini https://wa.link/5u0008 (0199353460)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Alang-alang dah minum tu boleh juga kalau nak tambah pendapatan dengan menjadi ejen Arwa Cafe. Untuk jadi ejen, korang boleh contact no yang sama untuk pembelian. 

*Syarat kelayakan untuk menjadi ejen hanya dengan pembelian 5 pack Arwa Cafe sahaja. Mudah kan. 


Post a Comment

14 Comments

  1. Menariknya sis campuran kopi dengan sarang burung dan ubi bit. Mesti sedap sangat kan. Khasiat dia pun banyak. Nak try lah juga.

    ReplyDelete
  2. bagusnya coffe ni, ada beetroot ye menarik betul ye, saya peminat coffee kena try ni

    ReplyDelete
  3. Menarik kopi Arwa ni, nak cuba juga lah nanti! Moga kurang mengantuk la lepas ni :)

    ReplyDelete
  4. Ni first time kita dengan ada minuman kopi yang 4 in 1 hehehe selalu tak banyak macam tu bila baca khasiatnya memang bagus kopi ni hehehehe dari bahan semulajadi lak tu nak kena cuba ni hehehehe...

    ReplyDelete
  5. Minuman bagus dan sihat ni kena cuba hehehe tengok banyak pula bahan semulajadi dalam nya dah tu 4 in 1 hehehehe power-power..

    ReplyDelete
  6. Kalau beet root sis familiar. Tapi kalau dah campur sarang burung macam manalah rasanya ya. Belum pernah try langsung bird nest. teringin juga nak try.

    ReplyDelete
  7. Nampak sedapnyaaaa yang bubuh ais tuuu. Kopi ni punya isi kandungan menariklah, ubi bit dan sarang burung??? Tak sangka boleh mix bahan-bahan ni dalam kopi. Nanti nak cubalah! Aroma dia mesti best.

    ReplyDelete
  8. Boleh tahan harga coffee Arwa ni ye.. Tp nampak mcm sedap je.. Dan bahan2 dia pun bagus2 semuanya.

    ReplyDelete
  9. Ok. Boleh try nie sebab tengok ada manfaat sarang burung dan ubi bit merah. Boleh layan time WFH nie

    ReplyDelete
  10. Hartu ada Suami bawak balik satu scahet kopi ni, then baru nampak semua up pasal kopi ni, sedap DikBee kannn.. nanti nak tanya Suami, mana dia dapat, ke beli sorok dengan bini ni hahahaha

    ReplyDelete
  11. Sedap kan Arwa Cafe ni,,setiap pagi minum yang ni jer skrg.. serious really more productive ye! Jarang2 rasa ngantok sampai ke petang..

    ReplyDelete
  12. Selalu 3 in 1 tapi yang ni 4 in 1. Teruja pulak nak try sebab kandungan latte arwa cafe bukan biasa-biasa rupanya. Part yang mampu melawaskan tu suka sangat sebab sejenis yang susah nak membuang . Ajooommm order terus secara online. Mudah !!

    ReplyDelete
  13. Firstime dengr kopi ada sarangbburung. Mesti bgaus ni. Kopi memg peneman waktu kerja. Mesti rasa sedap ni.. Nanti boleh cari

    ReplyDelete
  14. i'm coffee lover..mesti cuba ni..menarik la coffee dia ada sarang burung..iena pun suka minum air sarang burung sb sangat banyak khasiat dan betul2 berkesan tuk iena.

    ReplyDelete