Moonlit Serenity : Raikan Mid-Autumn Festival Dengan Handcraftted Mooncakes Dari Dorsett Grand Subang

Moonlit Serenity : Raikan Mid-Autumn Festival Dengan Handcraftted Mooncakes Dari Dorsett Grand Subang | Assalamualaikum semua.. Bagi masyarakat Cina, tak lama lagi mereka akan meraikan Mid-Autumn Festival yang jatuh pada 29 September 2023. Tidak lengkap sambutan tanpa hidangan istimewa iaitu kuih bulan (mooncakes) yang memang sinonim dengan perayaan ini. Bagi kita masyarakat melayu walaupun tidak menyambut perayaan ini tapi pasti ada yang suka makan kuih bulan ni kan. 


Dahulu pasti sukar untuk mencari kuih bulan tapi kini tidak lagi. Kuih bulan yang halal sudah mudah untuk didapati. Antaranya korang boleh beli di Dorsett Grand Subang. Tahun ini Dorsett Grand Subang meraikan Festival Pertengahan Musim Luruh (Mid-Autumn Festival) dengan pilihan kuih bulan buatan tangan. Dengan bertemakan 'Moonlit Serenity', terdapat pelbagai perisa kuih bulan ada di sini.


Di Dorsett Grand Subang, Dim Sum Chef Chan benar-benar melancarkan badai dengan pelbagai jenis kuih bulan buatan tangan beliau. Daripada Kek Bulan Biru Dorsett Signature yang sangat popular (warna biru berasal daripada ekstrak bunga kacang biru), MK (singkatan dari Musang King) Durian Snow Skin Mooncake (setiap satu dibuat dengan durian MK yang paling tulen dan terbaik daripada Agro Best Services) seterusnya Six Coase Grains Paste Mooncake jenis yang dibakar sebagai tambahan baharu dan beberapa perisa Snow Skin baharu seperti Pes Bijan Hitam dengan Kulit Salji Buah Naga Merah, Pes Teratai Pandan dengan Yolk-Yuzu Tunggal Kulit Salji Madu Citron dan Pes Kentang Ungu Madu dengan Kulit Salji Kuning-Serai Tunggal. Malah, daripada menggunakan pes teratai biasa, pada tahun ini, Chef Chan pula menggunakan pes teratai maltosa.


Dari segi harga pula hanya RM128 bersih dan set ini didatangkan dengan sekotak Rhymba Hills Sampler Pack Tea (10 sachet) dan pilihan mana-mana empat keping kuih bulan bakar (kecuali White Lotus Paste with Double Yolk). Memang sesuai untuk dijadikan set hadiah eksklusif sudah tentu.

*Diskaun istimewa diberikan untuk Pembelian Pukal: Potongan 20% untuk pembelian 10-29 kotak dalam satu resit diskaun 25% untuk pembelian 30 kotak dan ke atas dalam satu resit.

*Untuk pembelian 8 keping kuih bulan HARGA BIASA (sebarang variasi), Beg Tote Dorsett percuma akan diberikan PERCUMA.

*Diskaun awal sebanyak 15% daripada jumlah pembelian dalam satu resit masih tersedia sehingga 31 Ogos 2023.


Jadi, siapa yang teringin nak makan mooncakes sila pesan kuih bulan korang lebih awal. Jadikan ini perayaan tahunan yang tidak dapat dilupakan untuk semua. Kuih bulan Dorsett Grand Subang semuanya buatan tangan dan dibuat baru oleh Dim Sum Chef Chan. Tiada pengawet dan/atau pewarna digunakan dan semua kuih bulan adalah disahkan HALAL.

Untuk memesan, log masuk ke: 
e-mel ke: fnb.subang@dorsetthotels.com 
WhatsApp ke +60 16 2011 259



Post a Comment

0 Comments