Buffet Ramadan 2024 : Nostalgia Retro Ramadan Di Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur

Buffet Ramadan 2024 : Nostalgia Retro Ramadan Di Sheraton Imperial Kuala Lumpur | Assalamualaikum semua.. Bulan Ramadan semakin menghampiri kita. Masih mencari-cari lokasi untuk berbuka puasa? Ha, macam biasa la sis kongsikan lagi tempat buffet ramadan untuk korang pilih. Mana la tau nak bawa keluarga atau kawan-kawan untuk iftar di kawasan Kuala Lumpur. Lokasi kali ini adalah di Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur. Jom tengok menu apa yang ada di sini.


Bulan mulia yang bakal tiba ini, Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur memutar balik masa untuk menawarkan tetamu pengalaman perayaan nostalgia melalui "Retro Ramadan Raya Reconnect". Diinspirasikan oleh tradisi dan citarasa masa lalu yang dihargai, hotel ini telah menyusun satu siri tawaran makan dan aktiviti untuk membangkitkan semangat perayaan retro.


"Kami sangat teruja untuk membawa tetamu kami dalam perjalanan yang tidak dapat dilupakan ke Ramadan dan Hari Raya tahun lalu melalui kempen yang diilhamkan secara retro ini. Daripada masakan tradisional yang disediakan dengan penuh kasih sayang oleh cef berpengalaman sehinggalah kepada hiasan retro yang mencetuskan kenangan indah, kami ingin menghubungkan semula tetamu dengan kegembiraan yang lebih ringkas dan warisan yang kaya pada majlis-majlis perayaan ini."
~ Paul Gill, Pengurus Besar Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur ~


Lokasi Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur


Memandangkan Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur ni terletak di tengah-tengah Kuala Lumpur maka ramai yang agak malas untuk drive jika ingin ke sini kan. Maklum la, jalan sekitar KL kan memang selalu jem. Tapi jangan khuatir, buat mereka yang ingin naik public transport boleh memilih monorail dan turun di Stesen Medan Tuanku. Lokasi Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur ni betul-betul di seberang jalan Quill City Mall ye. 


Alamat :
Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur
Jln Sultan Ismail, 
Chow Kit, 
50250 Kuala Lumpur, 
Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur


Tema Buffet Ramadan 2024 Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur


Bila menyambut bulan Ramadan ni pasti ramai yang terkenang kampung halaman terutama zaman kanak-kanak dulu. Ha, untuk Ramadan 2024 ni jom kita sama-sama menyusuri lorong nostalgia dengan Bufet Ramadan bertemakan 'Nostalgia Retro Ramadan' di Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur. Menampilkan hidangan tradisional dan kegemaran zaman kanak-kanak dari seluruh Malaysia, para Chef di sini bersemangat dengan memilih menu yang membangkitkan rasa, aroma dan kehangatan perayaan yang lalu.



Menu Buffet Ramadan 2024 Nostalgia Retro Ramadan


Nikmati hidangan enak di bahagian Clay Pot Asam Pedas yang menawarkan pelbagai makanan laut dengan pilihan istimewa iaitu Telur Ikan Mayong. Boleh juga explore the flavorful creations of Kawah Berapi Corner, yang menyajikan Gulai Kawah Ayam Kampung Umbut Pisang, Gulai Kawah Daging Tetel, dan Gulai Kawah Rusuk Kambing. Jangan lupa juga untuk menikmati hidangan nostalgia yang lain yang menjanjikan iftar yang tidak dapat dilupakan, menggabungkan intipati perayaan lampau dengan tradisi masakan Malaysia yang asli.


Ahaa, ada lagi tau menu-menu best. Korang kena rasa Loh Bak Goreng (Kek Lobak Merah) yang lazat, nikmati kesempurnaan berasap Char Kway Teow dan tingkatkan pengalaman dengan Chinese Scramble Egg with Oyster Meat, pasti menambat selera dan keseronokan pada iftar korang nanti. Buat peminat Kambing, jangan lupa untuk menikmatilah keharuman Roasted Whole Lamb Leg Western Marinated dan Roasted Whole Beef Leg Percik Marinated dan nikmati Sup Power Meletop Pak Halim yang menyelerakan. 





Terokai citarasa istimewa Sabut Kelapa Salai yang unik, menampilkan itik salai, ayam, daging tenderloin dan ikan keli, dipadankan secara mahir dengan pilihan perasa. Karya kulinari ini secara harmoni menggabungkan kekayaan daging salai dengan bahan-bahan tradisional, memberikan pengalaman gastronomi yang tersendiri dan menarik.


Menu untuk melengkapkan pengalaman berbuka puasa di sini ialah rangkaian Rebusan Moyang/Silam yang menarik, termasuk Ubi Keledek Rebus, Pisang Rebus, Kelapa Parut dan Sambal Ikan Bilis. Satu bufet, satu perjalanan, dan banyak rasa dihargai yang membawa korang ke tengah-tengah tradisi dan perayaan.



Tarikh Buffet Ramadan 2024 Nostalgia Retro Ramadan



Bufet Ramadan Retro Nostalgia Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur akan berlangsung bermula 13 Mac hingga 9 April 2024 pada pukul 6.30pm hingga 10.00pm.  Bertempat di Essence, para tetamu boleh meraikan semangat Ramadan dengan pelbagai hidangan yang menghormati tradisi, mencipta pengalaman makan yang tidak dapat dilupakan yang merapatkan jurang antara masa lalu dan sekarang. Biarkan makan malam Bufet Ramadan Nostalgia Retro di Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur menjadi pemangkin untuk kenangan bersama dan pertemuan semula yang menggembirakan. 


Harga Buffet Ramadan 2024 Di Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur



Harga Buffet Ramadan Retro Nostalgia

Tersedia dari 13 hingga 17 Mac 2024 dan 3 hingga 9* April 2024
RM 198nett setiap orang (Dewasa) | RM 99nett setiap orang, 
berumur 6 hingga 12 tahun (Kanak-kanak)

Tersedia dari 18* Mac hingga 2 April 2024
RM 228nett seorang (Dewasa) | RM 114nett setiap orang, 
berumur 6 hingga 12 tahun (Kanak-kanak)

Promosi Early Bird

RM 158nett setiap baucar
Tersedia dari 1 Februari hingga 9* Mac 2024

Perhimpunan Retro D' Sheraton Imperial

Tingkatkan sambutan Ramadan dan Raya anda di ruang acara mewah hotel kami. Selami diri anda dalam kemewahan, di mana perincian yang teliti dan kesenian masakan berkumpul untuk pengalaman Iftar dan Rumah Terbuka yang tiada tandingannya.

Iftar Ramadan D' Sheraton Imperial : 12* Mac hingga 9" April 2024
Rumah Terbuka D' Sheraton Imperial : 10* April hingga 9* Mei 2024
Pilihan Menu : RM 158 seorang | RM 168 seorang

Staycation Festive di Sheraton Imperial

Raikan Ramadan dengan gembira di Sheraton Imperial dengan penginapan eksklusif yang direka untuk menangkap intipati bulan suci ini. Nikmati perayaan matahari terbenam dan tradisi yang dihargai tanpa meninggalkan bandar. Alami semangat Ramadan bersama kami - di mana setiap saat menjadi perayaan.

Retro Ramadan D' Sheraton Imperial

Bilik tetamu dengan sarapan sahur/bufet dan bufet makan malam perayaan
Harga bermula dari RM 520++ setiap bilik setiap malam
Tersedia dari 13 Mac hingga 9* April 2024

Panjangkan kegembiraan ke musim perayaan Raya dengan pakej bilik eksklusif kami di Sheraton Imperial. Tingkatkan perayaan anda dengan penginapan mewah dan kemudahan istimewa. Tempah penginapan anda sekarang dan cipta kenangan yang berkekalan di tengah-tengah bandar di Sheraton Imperial.


Retro Raya Cuti

Bilik tetamu dengan bufet sarapan pagi) dan minum petang bertema perayaan (satu set untuk dua orang berkongsi)
Harga bermula dari RM 505++ setiap bilik setiap malam
Tersedia dari 10* April hingga 305' April 2024

Imbas kembali keselesaan biasa Ramadan dan Hari Raya sepanjang beberapa dekad dengan pengalaman menginap retro dan menjamu selera di Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur. 

Untuk tempahan atau pertanyaan, sila hubungi di +603 2717 9900 atau res.kulsi@sheraton.com untuk penginapan), + 603 2717 9933 atau +6012 337 9980 (untuk makan) dan sales.kulsi@sheraton.com (untuk acara) .

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur, sila layari laman web di www.sheratonimperialkualalumpur.com dan ikuti kami di Facebook dan Instagram @sheratonimperialkl.






Post a Comment

0 Comments